søndag, juni 11, 2006

Hva var vel livet uten sol?

Livet er herlig! Har nettopp kommet hjem fra Lindøy, hvor jeg har ligget i sola hele dagen. Jeg, en kollega og dattera hennes tok båten ut i 12-tida, og da vi kom ut spilte Godal. Tror de er 15-16 år gamle, de lager all musikk selv og var overraskende bra live. Jeg mener det - skikkelig bra, altså! Da de gikk av scenen gikk Ove Rocketroll på. Det kunne han spart seg. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er i målgruppa, men likevel - ikke synger han bra, ikke skriver han bra og ikke lager han gode melodier. Så hva er vitsen da? Sjøl om unger er lettlurte og ler og tøyser rundt,de har vel krav på god underholdning?

Som om ikke det å måtte høre på ham i en halv time var nok, rigget han seg til ved siden av oss etterpå, hvor han satte sin egen cd på repeat og solgte noen grusomme greier. Altså - du blåser opp en liten ballong og fester den på no sånn helikopterliknende greier og slipper. Så slippes lufta ut og setter i gang rotorbladene - dingsen flyr høyt opp i lufta mens den hyler, og så ramler den ned igjen. Skikkelig, skikkelig bra leketøy å selge til unger på ei slette der hundrevis av mennesker sitter tettitett. Jeg måtte fiske en slik opp av bikinitoppen min tre ganger i dag, og det var den samme gutten som hadde fyrt den opp alle tre gangene. Jeg tror det var tilsiktet, og den siste gangen kom jeg til å knekke ett av rotorbladene. (Kjære unggutter: dersom du med vilje skyter ballonghelikopteret ditt inn i bysten på en gretten dame 3 ganger er du et dårlig menneske og kommer aldri til å få deg kjæreste!)

Tore Renberg og co i Stavanger Energi spilte også et sett, ganske middelmådig syns jeg. Klarer ikke å la meg engasjere av musikken deres. For øvrig syns jeg ikke Renberg skriver så himla bra heller - har bare lest den første boka, og syns den suger. Slapp av - jeg vet at alle andre syns det er en bra bok, så da er det sikkert det.

BigBang var headlinere, og det svingte absolutt av dem. Måtte gå midt i settet fordi dattera til kollegaen min skulle i bingen. På båten tilbake tenkte jeg på at det var et usedvanlig proft gjennomført arrangement. Mat, sanitærforhold, rydding, transport - alt fungerte perfekt! Og så tenkte jeg at jeg ville ringe inn til På Tråden i Rogaland Avis og skryte av arrangørene. Jeg tenker ganske ofte at jeg vil ringe inn dit, men jeg gjør det aldri. Helt motsatt av dem som ringer inn hele tiden, men aldri tenker seg om.

Etterpå tenkte jeg at Stavanger har ganske så mye å by på; Lindøyfestivalen, Gladmat (som jeg egentlig er dritlei av), Sandvolleyballen, Pulpit rock festival, Statoilkonsertet... Og likevel flytter jeg til Okka by om ett års tid. Sånn er det; når den snille, rare, tøffe kjæresten min vil til Eigersund så pakker jeg sminkepungen min og blir med.

Det aller mest perfekte med denne dagen er kanskje at jeg ikke er solbrent.
Og at jeg våknet opp i morges og tenkte at hagefesten jeg var på i natt var super.
Livet er deilig, og om en uke reiser vi til Portugal. Fjo! (Dersom noen fra Sandnes leser dette vil jeg gjerne ha en tilbakemelding på om Fjo er et begrep i Sandnes, og hva det i så fall betyr).

2 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Nummeret til p'tråden er 51822262.
Selv har jeg ringt inn ved et par anledniger, i Arnsteins navn, men jeg tror de avslørte at jeg bøffet.
p'tråden må ikke forveksles med 80-talls-ikonet t'pau. som herjet listene for noen tiår siden.
tata.

man. juni 12, 10:06:00 a.m. 2006  
Blogger paaskeharen said...

Øystein Greni synger forøvrig med en Kerrs pink i halsen. Men gitar kan han spella.

man. juni 12, 10:08:00 a.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home