søndag, desember 02, 2007

Adventstid

Jeg vet jo at Maria ble besvangret ved et mirakel, men jeg kan likevel ikke forstå annet enn at hun må ha vært gravid i 40 uker siden jesusbarnet var helt ferdig da det kom ut. Hvordan har det seg da at vi bare har 4 uker adeventstid til å vaske, yste, bære ved, bake, kjøpe og spise når Maria hadde 40 uker til å vente på julaften? Engler flakset rundt og sang med linne stemmer, mens vi må ta til takke med barnekor og korps av ymse kvalitet. På toppen av det hele kom tre konger med røyk og gull til henne, selv skal jeg feire jul sammen med 12 av mine nærmeste familiemedlemmer. Er jeg heldig svinger noen av naboungene innom på julebukk-besøk. Ikke at jeg klager over det,- men sammenlignet med kronpen, Ari og Harald med lommene fulle av røyk og gull er det nå litt stusslig likevel.
Det er vel som alt annet - oppfølgerne blir aldri så bra som enern.


Ps - nå har jeg blogget om jeusbarnets bursdag, selv om det er Lindahls bursdag i dag - og Lindahl har etterlyst et lite blogginnlegg til ære for seg selv. Grattis med dagen Lindahl - og beklager at det ikke ble noen hyllest til Sverige og/ eller deg. Men stanna kvar så skal du se at jeg flesker til med noen god-ord neste gang jeg blogger!

2 Comments:

Blogger Rållserau said...

Min søte lille mormor sa en gang (i fullt alvor): "Tenk så godt at Jesus ble født, Gullet mitt. Ellers hadde vi ikke hatt jul!" Jeg gleder meg til å være sammen med mormor på julaften.

søn. des. 02, 09:19:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Det är fullt förståeligt att jag inte har lika hög prioritet som Jesusbarnet i din blogg. Han uppfann ju julklapparna utan att ens veta att det var det han gjorde.

ons. des. 05, 07:28:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home