torsdag, november 01, 2007

Halloween


I anledning Halloween spurte en radioreporter tilfeldig forbipasserende hva de er redde for - en av dem svarte "Jeg er redd for FRP". Det fikk meg til å tenke på at vi jammen ikke har mye å være redde for her i landet. Selv er jeg redd for slanger, men risikoen for å møte en er heldigvis minimal.

Og så er det FRP. Som jeg støter på overalt og burde være redd for, men som jeg ikke klarer å ta alvorlig. Du har for eksempel FRP-ordføreren i Fredrikstad som er avbildet i en Bandidos-genser, men hardnakket påstår at bildet er manipulert. Hva er verst for en ordfører - ha på seg en genser som er politisk ukorrekt og beklage det etterpå - eller lyve til folket for å redde si ega politiske rævv?

Jeg er ikke redd for FRP. Jeg er redd for det norske folket. 100 idiotpolitikere kan jeg leve med, men at 20% av den norske befolkning støtter dem - se det er verre.

6 Comments:

Blogger Rållserau said...

Og så var jo bildet manipulert allikevel! Eller er det VI som er manipulert til å tro at noen har manipulert noen til å si at de har manipulert bildet? Hmmmm....

fre. nov. 02, 10:47:00 a.m. 2007  
Blogger skinke said...

Du har som vanlig rett:) Frp er ikke problemet, men det er ganske skremmende at det er så mange som støtter dem.

fre. nov. 02, 10:50:00 p.m. 2007  
Blogger frk. Figenschou said...

Jeg lurer ofte på om folk flest er idioter, og så kjenner jeg de hyggelige, eller om folk flest egentlig er kjernekarer, og så er det idiotene som skriker høyest.

lør. nov. 03, 01:00:00 p.m. 2007  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hva - var det manipulert? Veldig skuffende må jeg si, men bra for Bandidos,da. Hørte dere forresten om damen som la kokt torsk i godteposen til to barn som kom på "Knask eller knep - besøk"? Det syns jeg var veldig morsomt, men Mister F syntes det var slemt.

lør. nov. 03, 02:44:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Nå er du jo blitt Frekke Fru Fredriksen! Ikke frk. Frekkesen!

lør. nov. 03, 05:53:00 p.m. 2007  
Blogger Frk. Frekkesen said...

HA! I en av de store avisene på lørdag sier hun nå at bildet kanskje ikke er manipulert likevel, men at hun ikke kjenner seg igjen i bildet...

Selv har jeg mange ansikter
- fru fredriksen (bollebakende snill kone)
- frk frekkesen (spydig selvstendig dame) og
- K-A Dvergbøy (kjedelig kommunalt ansatt med flatt hår og lite penger)

Jeg foretrekker frk. frekkesen

søn. nov. 04, 02:31:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home