fredag, september 21, 2007

Barndom


25 saker og ting jeg savner fra barndommen:


... men først av alt:


Mitt aller aller aller beste minne:
Marsjere i kuling og hagl kl 08.00 på 17. mai i Belmeland sentrum sammen m Althorn
Marsjere i kuling og hagl kl 18.45 på 17. mai i Stormedalen sammen m Althorn
Marsjere i kuling og Hagl kl 9.20 på Sandøy sammen m Althorn
Marsjere i kuling og hagl m lepper store som hakkebøf på Pisster kl 10.30 sammen med Althorn. Alt dette for en is og lyden av 20 snørrunger som blåser i messinglurer av forskjellige størrelser.

...og så til de 25:
1. Ferdig middag hver dag
2. Gørran Sørlått og RBK som vant serien hvert år
3. Min første lærer, hun hadde mørk bart, veide 90 kilo og var med i Jesushæren
4. Troen på at mor og far alltid visste best
5. Å renne akebrett ned bakken fra huset
6. Å fyre av sarkastiske meldinger mot alt og alle som rørte seg
7. Walkmanen min
8. Plakaten med Drag Ingebritsen i pelskåpe og bar overkropp
9. Vissheten om at det alltid går godt med de snille
10. En forbrenning ut av en annen verden
11. Forestillingen om at seksuell debut = "å smelte sammen"/ bli ett
12. Å lese Brødrene Løvehjerte for første gang
13. Sommer hos mormor
14. Å handle snop for 40 kroner på mors "bok" på nærbutikken uten at de ansatte bisla
15. Ringe til Åpen Linje og si at jeg het Anette, hadde brunt hår og brune øyne og var 16 år
16. Høre på Radio Duen
17. U-klubb
18. Levis 502
19. 12 uker ferie i året
20. Boksen av og lite vink hos Samantha
21. Rubics kube (eller hva det het)
22. Spille Wizards of war på Amiga (eller var det comodore 64?)
23. Lørdagsbarnetimen
24. Arkadia - reisen til jordens indre
25. At når noen sa "du har framtiden for deg" så var det sant

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

-Det var Commodore 54

lør. sep. 22, 06:25:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

hihi, eventuelt 64...

lør. sep. 22, 06:26:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Hei fra Althorn og Krølle i "Friendshuset". Koselige mimrelista!Me huske godt Duen radio, et stort savn antageligt for adle!Det såre meg -Althorn- at du ikkje huske adle korpsøvelsane og adle kilometrane me marsjerte ilag, men det er nok sikkert bare en forglemmelse...:)Krølle e litt bekymra for din småkriminelle fortid....håpe du har gjort opp gjellå t na mor...Uærlighet svare seg ikkje i lengden...(men bare av og t..) Klem fra to fæns

lør. sep. 22, 10:12:00 p.m. 2007  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Kjære krølle og Althorn, så strålende at dere kommer på besøk! Jeg har nok en gigantisk Bugg-gjeld til mor fremdeles. Hver gang jeg skal hjem ber hun meg imidlertid kjøpe en trelitring med rødvin som hun glemmer å betale - og jeg antar at du kan få en helvetes bråte med bugg i bytte mot tre liter vin.

søn. sep. 23, 02:40:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home