tirsdag, juli 24, 2007

Rånere er også mennesker, og så?


I går hadde en av landets tabloidaviser følgende overskrift i nettutgaven sin: Rånere er også mennesker. Jeg reagerte med umiddelbar fnising, for jeg har aldri hørt noen påstå noe annet - og overskriften er av den grunn alldeles meningsløs. Min neste tanke var at jeg har lyst til å omformulere setningen noe og sette den på trykk her i mitt eget lille tidsskrift: RÅNERE ER NOEN HELVETES IDIOTER!!! Når politiet lar ungdommer stå i kø på en trafikkstasjon til klokka halv fem om natta på for å få tatt en teknisk kontroll, i stedet for å som normalt gi en innkalling, kan det virke som man skyter en smule over mål står det i artikkelen i Klagbladet nett, som argumenterer for likhet for loven og respekt for rånerne. Men er det ikke det rånerne lever for? Å kjøre/ stå i kø sammen med alle de andre rånerne? Helst midt på natta? Da er det vel full klaff at politiet kan få gjøre jobben sin samtidig? En østlandsby har valgt å stenge ei gate i sentrum for bilkjøring nattestid, fordi beboere i området sliter med nattesøvnen. Og hvordan reagerer bilfolket? De oppfordrer til dekkbrenning og annen ordensforstyrrelse. Frk. Frekkesen er opprørt! Hvorfor skal vi ha likhet for loven? Skal jeg som ALDRI gjør en flue fortred (bortsett fra at jeg slenger med leppa i tide og utide) bli behandlet slik som disse dongrikledde bensinluktende skadedyrene? Nei takke meg til. Stupid is as stupid does, som Forest Gump sier. Og med dette har jeg gitt mitt samtykke til at politiet kan trakassere rånere. Selv om de også er mennesker.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trakassere skrives med to s'er.

tir. juli 24, 04:34:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Det där låter ungefär som när Sveriges regering kom på att för att vi inte skulle ses som rasister, skulle man inte få hissa den svenska flaggan längre. Vilket gjorde att så fort man fick hissa den igen, så var man naturligtvis rasist så fort den hissades.

tir. juli 24, 09:44:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home