tirsdag, juli 17, 2007

Protest!


I går så jeg noe hysterisk morsomt på EnErKå-lokalen. En kunstner er i harnisk etter at kommunen ikke vil gi støtte til en bok han har lyst til å lage. Han bannet og svertet og lirte av seg forbannelser rettet mot de kommuneansatte. I protest gir han nå bort alle bildene sine gratis, og målet er at han skal gå konkurs og legge ned dagen før Skavanker blir Kulturstorby i 2008. I tillegg skal mannen slutte å male bilder av gamlebyen, nå er det bare jærstrender som teller!


Noen burde fortelle maleren at man ikke nødvendigvis må gå konkurs for å legge ned driften. Mon tro om han gråter og angrer seg i dag? Kanskje han tenker " det e jo ganske løye å var sånn lokale kunstnar, ka ska eg nå finna på itte eg har sagt på tv at eg ska slutta å mala?"


Jeg tror egentlig ikke Herr Kommune bryr seg så mye om slike protester som dette. Men media elsker det. Også jeg, da.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Han gör väl som så många kända musikartister - slutar för att sedan göra comeback när han fått ut maximalt av sin marknadsföring.

Syftet med att gå i konkurs är väl förmodligen att leva på pengar från den kommun han är arg på istället för att tjäna dem själv.

Dock låter det lite löjligt att vara i ett så enormt behov av uppmärksamhet. Han tjänar ju inte mer pengar på boken ändå, eftersom den aldrig kommer att ges ut.

tir. juli 17, 02:34:00 p.m. 2007  
Blogger Rållserau said...

Masse sinte kunstnere for tiden, Marianne Vauli ble sint for hun ikke fikk vise rompa si i aftenpoften også.

tir. juli 17, 08:26:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home