lørdag, februar 20, 2010

Olymediaden


Jeg lar meg bare unntaksvis begeistre av idrett, men Baksel Sund Lindal har en egen effekt på meg. Derfor skrur jeg på fjernsynet når jeg vet at det er en sjanse for at han dukker opp. (Eller mer korrekt: bytter kanal fra den hjernedøde sitcomen som jeg normalt stirrer på, gjerne mens jeg måper og sikler). Her om dagen hadde jeg feilberegnet i ol-programmet, og så dumpet jeg innom skihopping i stedenfor. Mens jeg så på han tynne polakken med pistrebart dale nedover bakken tenkte jeg at hopping - det er jaggu den teiteste av alle idretter. Jeg mener - du reiser fra bakke til bakke, og gjør det samme hver eneste helg. Og den ene dagen kan du være best i verden, og den neste kan du være dårligst. Og så neste år: da reiser du jammen rundt i akkurat de samme bakkene, i samme rekkefølge, med akkurat de samme skiene, og den samme drakta, på det samme føret, med de samme konkurentene. Den eneste uforutsigbare variabelen i hopping er vind.
Det eneste som er teitere er antakeligvis svømming. Så hva om vi jazzer opp svømmminga (eller badinga, som jeg pleide å si til min lange tynne gymlærer Hivar Bhoruds store irritasjon - han er ikke helt ulik han hoppepolakken forresten) (<- Lang digresjon. Sorry) Jeg gjentar - så hva om vi jazzer opp svømminga med å slippe ulike dyr i basenget, eller endre temperaturen drastisk fra gang til gang?
1000m medley i +2C med ål og blekksprut? Sorry Bhorud, jeg har mensen. Hva? Påstår du at jeg lyver? Det går faktisk an å ha mensen i 10 dager, og da kan man ikke ha bading to uker på rad. Snakkes på mandag.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Enig med deg darling! Hilsen mannen i ditt liv :-)

lør. feb. 27, 08:14:00 a.m. 2010  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Snille skjønne mannen min - du slår knockout på A.L.S

søn. feb. 28, 08:54:00 p.m. 2010  
Blogger Bergljot said...

Fnis. Jeg vil gjerne bo i byen din.

ons. mars 03, 10:42:00 a.m. 2010  

Legg inn en kommentar

<< Home