onsdag, august 19, 2009

Framtidig lykke

Godteri var bedre før. Sist jeg var hos mamman min fikk jeg vaniljestang - en hvit, minimalistisk ispinne. Den gikk for å være litt kjip da jeg var liten. Men den er egentlig bare veldig god. Og den minner meg om mormor. Rips- og bringebærsaft minner meg også om mormor. Hjemmelaga. Og rips med vaniljesaus. Og sjokoladeplater med ris, det pleide hun ha med til oss når hun kom til jul. Jeg syns det er litt rart å tenke på at minner som var hverdagen før, framstår som ekte lykkestreif når jeg ser tilbake. Betyr det at 19. august 2009 også er et lykkestreif, men at jeg ikke kommer til å forstå det før senere?

4 Comments:

Blogger Fru Døscher said...

Oi...filosofisk!

fre. aug. 21, 08:23:00 p.m. 2009  
Blogger Madame Mim said...

Ja a. Vaniljeis og rissjokolade og ripsbær. Men du glemte solo utblandet med vann, forde det etter hennes sigende, ikke var noen som kunne merke forskjellen.....

søn. aug. 23, 08:35:00 p.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hva??? Da hadde hun nok rett, for det har jeg ikke visst at jeg har drukket!

man. aug. 24, 07:16:00 p.m. 2009  
Blogger Bergljot said...

Vi drakk ikke så mye brus, derfor var vi lette å forlede. Dobert og Hjørdis hadde avslørt henne umiddelbart.

ons. aug. 26, 02:51:00 p.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home