lørdag, august 01, 2009

Naboer

Dersom dette hadde vært en bloggpost av typen en megetsigende setning ville det bli noe alla:
Hvordan har det seg at når man bor på bygda så lengter man etter naboer, men når man først har fått seg noen så ønsker man dem langt pokkern i vold? Men det er det ikke. En slik kort post. Jeg sitter her og funderer på om det i det heletatt er mulig å være 100% fornøyd med naboene. Hjemmefra har jeg sett at det går an å være 110% misfornøyd med naboer (mennesker bosatt innen 3km radius anses som naboer på Rangløy). Grubleriene mine oppsto da jeg våknet av at naboskreppa lo høyt og hvinende. Hun bor på min venstre hånd. Ikke bokstavlig talt, men det forsto du sikkert. Jeg vet ikke hvorfor jeg hater dem så inderlig. Om det er fordi han har fortalt meg at han jobber i en lokal bedrift og det derfor ikke gjør noe om han er full på morgenen, fordi han jo kan gå til jobb. Eller om det er fordi han snakker hauamål med tysk aksent. Eller om det er fordi de er så kjempeforelska at de ligger og gnukker seg mot hverandre i innkjørslen, så det bare er så vidt to lag nuppete adidas kan stå imot. Eller om det er fordi de brenner søppel i en tønne når det ikke har regnet på to måneder og vinden står rett mot husveggen min. Eller om det er fordi de har en avtale med venner og kjente om at de skal tute når de kjører forbi. Eller om det er fordi han er hjulbeint og hun er tjukk. Det irriterer meg at de ser ut til å ha det så bra selv om de er både stygge og tjukke i huet. Jeg skulle ønske inkvisisjonen tok seg en tur til våre trakter. Da skulle jeg fanken meg angitt dem. Men pinglesektene heromkring gjør ikke en døyt for nabolaget mitt. Noen har fortalt meg at han som bodde i kjelleren i samme hus - og som hadde knallrød stue fordi han heiet på Mæææænu OG gikk under kallenavnet Pommfritten fordi han var korpulent - kuttet opp alle dekka på bilen til han hjulbeinte. Det gjor han faen meg rett i.

9 Comments:

Blogger Neglecta said...

*ler og ler*

søn. aug. 02, 01:24:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Hahahaahaha!

Få det ut! :D

Jeg har noen naboer som irriterer vettet av meg innimellom, men jeg trøster meg med at dine er noen hakk verre. Ikke at det hjelper deg, akkurat.

søn. aug. 02, 01:50:00 a.m. 2009  
Anonymous kamikaze said...

LOL! Bor du hjemme hos foreldrene mine? De har også en sånn nabo! :)

Men du skal være glad for at du ikke har soverommet deres over ditt, du. Det har naboen min :/

søn. aug. 02, 09:47:00 a.m. 2009  
Anonymous Rålls said...

Hahaha! Nei, jeg mener LOL.

søn. aug. 02, 12:10:00 p.m. 2009  
Blogger paaskeharen said...

OMFG! (betyr oh my fucking god)

søn. aug. 02, 10:03:00 p.m. 2009  
Blogger Fru Døscher said...

Jeg har vel tilbragt et par knappe timer i høyborgen, og jeg forstår ditt hat. Sattan, for noen irriterende, forvokste fjortiser. God bedring med naboskapet.

man. aug. 03, 09:26:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

LOL eg og!!

man. aug. 03, 01:37:00 p.m. 2009  
Blogger AstridVU said...

Hehe - dette var fantastisk lesning! Ville det vært dårlig gjort om du oppdaterte dette innlegget her med et lite bilde av de nevnte naboene? Eller vent, det trengs ikke - du har beskrevet de mer enn godt nok!

Tror jeg må lese mer oss deg, jeg.

man. aug. 03, 03:47:00 p.m. 2009  
Blogger Icequeen at old age said...

Dette var inspirerende, men må jeg få lov å informere deg om at den gang jeg bodde på dine trakter hadde vi en nabo som dro ut øyet på broren sin. Fin by du bor i.

tor. aug. 06, 08:54:00 p.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home