søndag, august 09, 2009

Kjerringråd


Etter den overstrømmende responsen på forrige innlegg har jeg besluttet å gjøre bloggen om til en slags Mor Hubro på nett - mao - avdeling for kjerringråd og visdomsord.


Min generelle holdning er at om noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det. Der av deltar jeg ikke på pyramidespill, jeg kjøper ikke slankepreparater på nett eller medlemskap i ferieklubber. Når jeg nå skal gi dere et kjerringråd så er det fordi det har dokumentert effekt.


La oss si at dere har kjøpt (returnerbare) druer på Kiwi, lagt dem i en skål med oppkuttet melon, ananas og andre herligheter - og dagen etter stiftet bekjentskap med tre hundre uforutsigbare små fluer, som har lite annet fore enn å forpeste hverdagen deres. La oss si at dere rent hypotetisk har en overaktiv unge på 11 mnd, som dere i det lengste håpet at var like lat som opphavet, og som åler seg rundt på kjøkkengulvet i hvit body og effektivt tiltrekker seg alt av støv, partikler og dritt som l(rent hhypotetisk) igger på gulvet. Vil dere ha giftig fluedrepemiddel på gulvet da? Nei. Dere vil få utløp for (den rent hypotetiske) sadisten i dere og bli kvitt de jævla fluekrekene uten at det påvirker turboturid . Og det gjør dere slik: ta fram en ananas-boks/ et glass ublandet saft el annent fluesnop - hell i en dæsj zalo, ha gladpack over, stikk noen hull i plasten. Fluene flyr kamikaze rett i den langsomme og (forhåpentligvis) smertefulle zalodøden. Dokumentasjon kan framvises i Høyborgen.


Der får de for å føkke med frekkesens.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det virker minst like godt med en blanding av oppkuttede pærer med 1 teskje appelsinmarmelade og 1 spiseskje whisky også! Det tok 15 min å bli kvitt alle bananfluene på dassen!

søn. aug. 09, 09:57:00 p.m. 2009  
Blogger Fru Døscher said...

Kan jeg anbefale rackert'en MaxSmekker? En rackert som dreper fluer med ELEKTRISK STRØM. Bzzz, død mygg. Bzzz, ti døde bananfluer. Det krever litt mer hands on behandling, men så får man også i større grad utløp for (den rent hypotetiske) sadisten i oss. Herr Døscher elsker den og har på den måten noe å drive med på kveldene. Og jeg har underholdning. Den samme mannen prøver iherdig å få meg til å ta på den, men jeg nekter. http://www.x-ess.no/statisk/8/

søn. aug. 09, 10:39:00 p.m. 2009  
Anonymous Leah said...

Ein dasj zalo og en litt større dasj eddik i en skål virker også veldig bra!
Gratulere som tante igjen forresten:)

tir. aug. 11, 11:49:00 a.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Takk!!! Og for noen fine babyer! Jeg er veldig stolt tvillingtante!

Blir litt sur hvis alle kunne slikt triks fra før!?

Forresten - i går kveld lå det en diger feit larve på kjøkkengulvet - tror den tok fluefella for å være matskål til seg! Ekkelt!

tir. aug. 11, 08:13:00 p.m. 2009  
Blogger GunnRandi said...

Så smart! :D

søn. aug. 16, 12:06:00 p.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home