mandag, februar 01, 2010

Hjemme med sykt barn


Mitt lille barn har vært sykt i ti dager. Det er lenge, både for en liten syk kropp og for en stor frisk kropp. Overraskende nok kan et barn leve på en gjende-kjeks og tre rosiner til dagen, i det minste i ti dager. Riktig nok har hun blitt tynn. Før hun ble syk hadde vi akkurat gjennomfør en to uker lang kamp for å lære henne at hun må sove i egen seng. Nå er hun tilbake i vår. Og mens jeg lå og holdt rundt den slappe kroppen en natt tenkte jeg at hun er blitt som en eldgammel løvetann. Slapp i kroppen og med en hårvase som kiler mor i nesa. Og mens jeg lå der tenkte jeg i neste øyeblikk at hårvasen nesten var som en kjempestor hybelkaninn, men jeg merket kjapt at jeg foretrakk bildet av en løvetann.




2 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Fint:)

tir. feb. 02, 07:10:00 p.m. 2010  
Blogger Bergljot said...

Den der ligner ikke på Filifjonka!

ons. feb. 03, 08:29:00 a.m. 2010  

Legg inn en kommentar

<< Home