mandag, juni 12, 2006

Bikinhelvetet

Jeg avsluttet gårsdagens bloggings med å skrive at jeg ikke er solbrent. Likevel sa en dame på en butikk "eg ser du har vore i solå!" i dag, HELT uoppfordret. Hva er det som feiler folk? Kan de ikke drite i å stikke nesene sine i mine saker? Litt lavere blodsukker så hadde jeg skalla henne rett ned. Jeg er ikke på mitt beste når jeg tråler butikker etter bikini i 30 varmegrader. "Ka størrelse broga du?" brøler Damen til meg gjennom lokalet, og jeg slår av en størrelse - vel vitende om at jeg får min straff i prøverommet. Selv om jeg fabler om nedskalling og knuste kneskåler har jeg ikke mot til å avslå når Damen kommer med fjørten grelle bikinier, alle med design og form som ville slått best an på Skipper Worse-kafèen.
Det skal sis at jeg endte opp med en dritlekker bikini. Dersom du syns dette er too much information kan du godt slutte å lese her. Det er så mye pes med sommern. Soling, svetting, shopping, slanking (for sent for det nå) og ikke minst hårfjerning. Jeg syns for all del ikke at det er så pent når det ser ut som om man har en langhåra hamster på innsida av bikinitrusa, men røde utslett er jo heller ikke så jævlig stas. Flere ganger har jeg hørt folk skryte av hvor fantastisk og fullkommen kroppen er - skapt i guds bilde, med maaaaaaasse masse små bestanddeler. Med fare for å høre blasfemisk og/eller sjølgod ut: jeg kunne faktisk ha gjort det så ekstremt mye bedre selv!!! Kroppshår er bare en liten detalj av det jeg ville ha fikset på. For enkelthetsskyld ville jeg for eksempel ha utstyrt hver enkelt med en liten fjernkontroll slik at en selv kunne bestemme høyde,vekt og kroppsform litt etter dagsformen. Skal jeg ut og jogge? (Akkurat som det noen gang kommer til å skje) Da velger jeg lange bein og små bryster. Hva? har de bare skoene igje i størrelse 36? No problem. Noen få utvalgte ville også ha en fjernkontrollfunksjon som gjorde at man raskt kunne endre også andres utseende. Jeg vile gjort hårbleiking umulig.

Jeg er i planleggingsfasen hva pakking til Portugal angår. Nå hørte jeg nettopp på radioen at de hersens flygelederne kanskje skal streike fra onsdag av. Hva i helsikken skal jeg da gjøre?
Kjøpe sesong 2 av "Lost" og legge meg på sofaen? Dersom en av mine to faste lesere kan foreslå noe ferielektyre blir jeg glad.
Der ser dere, jeg kan fatte meg i korthet når jeg går inn for det.

2 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Jeg vil Anbefale Vikings hundreårsbok: Drømmen om de mørkeblå. Samt Robbie Fowlers selvbiografi. Og alt som omhandler temaet 'skikk og bruk'. Kos deg på soffen.

tir. juni 13, 10:20:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Vel - jeg vil igjen anbefale det mesta av Jeffrey Deaver. Det aller mest sommerslige vil kanskje være novellesamlingen "Twisted" av samme forfatter...

Personlig skal jeg komme meg gjennom Jon Steele's "War Junkie" (Krigsjunkie på norsk - skulle ønske jeg hadde vært smart nok til å kjøpe den på orginalspråket) - kan ikke akkurat anbefale den enda - men så langt jeg har kommet til nå er rett bra, må seiast...

Just my two cents...

tir. juni 13, 10:05:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home