torsdag, desember 13, 2007

Kulturarroganse


Kjære Kary Killer -

Jeg har hørt at du er sånn kulturhovedstad 2008-sjef, og i den anledning vil jeg få komme med et innspill. Dukketeater og ballett på vegger er sikkert greit nok, men generelt er jeg møkkalei av at finkulturen ALLTID skal gå foran det de fleste av oss foretrekker - rølp og faenskap.


Jeg håper vi får St Lucia-opptog med litt mer fart og futt i i Kulturbyåret 2008.

Sant Lucia
Dreit oppi lia
så kom tre vise menn
tørka det opp igjenn...

2 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Gladmaten er jo alltid en killer på rølpefronten. Jeg håper kong Sonja kommer og har med seg sin sjarmaerende frue.

tor. des. 13, 04:30:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Dere hadde hakket hvassere barnesanger inne på Radøy enn der jeg er fra. Jeg fniste masse av denne her versjonen:
Santa Lucia høyt oppi lia
så kom han ola, knabba ei cola
så blei lucia sint
slo han i tusen flint
santa lucia høyt oppi lia

Ikke like heftig, nei.

fre. des. 14, 11:02:00 a.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home