lørdag, mars 24, 2007

Silenzio


Høyrepolitikere som på den ene siden er for en mest mulig liberal skjenkepolitikk, er på den andre siden bekymret for om det kan være for mye fyll og fanteri i sentrum i helgene. Derfor trampet jeg byen rundt i embeds medfør i natt. Jeg mener at jeg nå har kartlagt at det IKKE er alkoholen som fører til slåssing og sipping, det er trekkspillspillerne. Byen er proppfull av luekledte menn med hundeøyne og dragspel, som alle spiller de samme russiske folkevisene.

Etter et par timer patruljering hveste jeg til min makker: hvis det nå ikke blir stille med en jævla gang tar jeg det første jævla trekkspillet jeg ser og trør det opp i rassen på han jævla gjøken som trakterer det! (Aggresiv atferd i særdeles edru tilstand.)


Jeg gjorde ikke noe med det, men frydet meg over tanken på hvordan det i framtiden ville låte når mine ofre satte seg på benker og stoler i det offentlige rom. Et unisont trekkspillbrøl ut rævva! Så måtte de leve med skammen, til spott og spe for alle de selv hadde forulempet - resten av livet.


En gentleman er en som kan spille trekkspill, men som lar være.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om det är folk som spelar dataspel eller som dricker alkohol som bråkar mest ska jag låta vara osagt, men jag vill gärna tro att din teori stämmer för att det rättfärdiggör mycket av mitt framtida drickande :) Men eftersom man också knyter sociala kontakter av det, kanske databeroende människor skulle ordineras en rejäl fylla av doktorn som botemedel. När de gjort bort sig i karaoken några gånger återvänder de aldrig till datorn.

PS. Som svar på din fråga - om jag slutat blogga eller bara tagit en längre paus återstår att se... är lite sugen på att komma igång faktiskt. Tills dess bloggar jag här i din blogg!

søn. mars 25, 11:42:00 a.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Trekkspillerne er her òg!! De ser ut til at de er over alt!! Kanskje de har en hemmelig overordnet plan om å ta over planeten?? Ikke så lett å gjøre det i all hemmelighet når det kommer trekkspill-(u)lyder ut av rompa?

søn. mars 25, 06:38:00 p.m. 2007  
Blogger ET said...

Tja... Jeg syntes det kan se ut til at trekkspill vil ha en viss underholdningsverdi etter hvert som du har gjort det du skal jeg... Resultatorientert som man skal være: skrid til verket frk. frekkesen:)

Elinsen

søn. mars 25, 06:47:00 p.m. 2007  
Blogger Rållserau said...

Mye rass og ræv her, synes jeg. Snart har vi trekkspillrumpe alle sammen, men det er utenpå. Trekkspillmage også.

ons. mars 28, 12:26:00 p.m. 2007  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Skulle tro at ræv- og rass-snakk er midt i blinken for en RÅllserau? Forøvrig har jeg en kollega som til stadighet sier "Piss meg i rassen". Vemmelig

tor. mars 29, 05:43:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home