onsdag, april 11, 2007

Likt og ulikt



På vårparten begynner ulumskhetene å røre på seg. Slimete og vemmelige åler de seg rundt i gresset, og får de ferten av gratis alkohol hiver de seg gjerne i ølfatet. Ja visst - jeg snakker om brunsneglene. Og om russen. Sneglene dævver visst hvis de får i seg øl, russen derimot legger seg bare i dvale natten over, så er det på an igjenn dagen etterpå, som Jan Eggum sier. Jeg har også hørt at brunsneglene ikke er kjønnsmodne på denne tida av året, og at du derfor unngår at de tar over hagen din hvis du killer dem nå. Beklageligvis er imidlertid russ påviselig midt i sin sterkeste brunst. Dersom du har en boks øl og på død og liv må spandere på noen foreslår jeg derfor at du velger sneglen.



4 Comments:

Blogger ET said...

Russen ja.. den hadde jeg glemt... Har ikke sett en eneste en ennå i år, men regner med at de snart er rundt oss på alle bauer og kanter.. Jeg velger nok å fore brunsnegla framfor russen. Den bråker meget mindre, og ødelegger kun i det små, og det som er strengt nødvendig sett fra sneglas side.

Er rett og slett for gammel for dette med russ jeg nå.. det er liksom litt barnslig.. men til gjengjeld er jeg for ung for å la meg plage av snegler ennå. Det er deilig å tenke på :)

ons. apr. 11, 09:23:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Akkurat passe gammel mao! Selv suger jeg i hagearbeid, og ser fram til å riste på hodet og mumle "de jævla sneglene" halvhøyt når naboen rusler forbi.

ons. apr. 11, 09:43:00 p.m. 2007  
Blogger Rållserau said...

Jeg har bare en bitte liten veranda, i fjerde etasje- så jeg får verken besøk av snegler eller russ. Puh.

tor. apr. 12, 08:21:00 a.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Det gler meg å sjå at du (som meg) held knallhardt fast på ulumskheter, når det visserleg heiter uhumsketer... hihi

tor. apr. 12, 04:04:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home