onsdag, desember 19, 2007

Båddi


Til min store forskrekkelse fikk jeg i dag høre at bodyen er på full vei inn i motebildet igjen. Og jeg snakker ikke bebbismote - jeg snakker mote for voksne damer.
For eventuelle uvitende lesere: body er et særdeles upraktisk genserlignende plagg som har trykk-knapper i skrittet.
Selv har jeg eid to røde åletrange utringa bodyer, det må ha vært på begynnelsen av 90-tallet. (Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg må ha stjælt begge av Bergljot, for min mor ville ALDRI ha tillatt at jeg brukte penger på så ludderaktige plagg.) Jeg husker en gang jeg brukte lang tid i en ørliten bås på en overfylt jentedo på Mærtinikk, det banket og slo i døren og jeg sto bøyd dobbel og forsøkte å få kneppet de helvetes trykk-knappene. "Faen fort deg ka faen gjørr du på der inne?" ropte det utenfra "håll kjeften eg prøve å kneppa båddien" ropte jeg innenfra. "Hærra guuuuuud - det e vel får faen ingen såm kneppåpp båddien når de ska pissa - det e bare å dra an litt te sies!!!" Ropte det utenfra. Det er mye å holde orden på, i denne motejungelen.

4 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Håhåhå:)

ons. des. 19, 09:40:00 p.m. 2007  
Blogger Rållserau said...

Hahahahaha!

tor. des. 20, 03:37:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Stjal du dei boddiane før eg fekk brukt di sjøl? fy og føy.

tir. des. 25, 07:02:00 p.m. 2007  
Blogger Frk. Frekkesen said...

KJære Bergljot - du hadde brukt di sjøl fysst, men hadde vel innsett at di ikkje va någe fine. Eg har stjåle ganske møje aent og.

tor. des. 27, 12:35:00 a.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home