torsdag, november 13, 2008

Jeg skjønner ikke hvorfor noen mennesker velger å bli tannleger. Ikke bare krever det sadistiske tendenser, men mage til å rote rundt inne i de skitne kjeftene til folk. I mange år ignorerte jeg at tenner bør overhales ved jevne mellomrom, for så å våkne om nettene av banking i kinnbena. Men nei da - det var ikke bihulebetennelse, slik jeg trodde. Det var Karius og Baktus sine anleggsmaskiner som bygde ut 9 tomter samtidig. Jeg måtte bruke en hel månedslønn for å få fylt i.

Jeg tror det verste øyeblikket er akkurat i det du ligger med beina høyere enn hodet, og tannlegen studerer røntgenbildene, uten å si et ord. Er det ett hull? Er det tjue hull? Ser hun at jeg aldri bruker tanntråd, og at jeg slurver med tannpussen? Nei forresten - det verste er når hun roterer bedøvelses-sprøyta inne i kjevebeinet. Eller nei - når jeg blir oppfordret til å spytte og ser blodkladeiser forsvinne ned i avløpet. Jeg hater tannleger.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den trengte jeg ikke i dag.

Hilsen Bergljot, som skal få fire - FIRE - nye fyllinger i morgen.

ons. nov. 19, 12:01:00 p.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Jeg hadde forventet litt empati her!

Hilsen Bergljot, 2.600 kroner fattigere men med en nyrenovert tanngard

tor. nov. 20, 02:00:00 p.m. 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home