onsdag, september 17, 2008

Om ALT (og ingenting)


Så har jeg vært mor i 10 dager, og tenkt at jammen burde jeg blogge litt snart for å vise at jeg er opptatt av andre ting enn meg selv og barnet mitt. Men det er jeg ikke. Jeg har vært gjennom fasene:
- super-gravid uten noen plager eller hormoner
- rier i halvannet døgn
- fødende i 55 minutter på sykehus
- stoltehet over at jeg er et råskinn som nesten føder hjemme, og som ikke trenger dop, gass eller nåler for å klare det
- overveldett over at jeg har et barn som er mitt
- følelse av å være totalt inkompetent
- en million billiard hormoner som raser rundt i kroppen og får tårene til å sprute
- følelse av å være på grensa av galskap (etter null søvn)
- engstelse
- dager uten annet enn pikebarnet hengende i puppen (mao - ikke lest avisen, ikke dusjet, vaset rundt i boxershorts og t-skjorte hele dagen)
- enorm stolthet og glede over at dette fantastiske vesenet finnes, og at mister F og jeg har laget det selv.

Og selv om jeg har lånt en haug med penger av banken og renta stiger og jeg skal betale tilbake hvis jeg klarer - tror jeg framtida blir fin. Og jeg tror at dere andre også får en fin framtid. Har dere nedtur i dag blir det opptur i morgen. Det ordner seg.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gratulerer! Og ja, det ordner seg:)

tor. sep. 18, 10:21:00 a.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Vil bare gi deg og baby en klem.

-bergljot

tor. sep. 18, 03:10:00 p.m. 2008  
Blogger Frøken Makeløs said...

Åh så kos, og så godt at alt står bra til med dere.

Gratulerer, lille mor frekkesen!

tor. sep. 18, 09:21:00 p.m. 2008  
Blogger Madame Mim said...

Flinke frk. frekkesen. Så bra at du har tro på fremtiden
Livet får nye dimensjoner når en blir forelder.
Noen andre blir viktigere enn deg, og det er vel en velsignelse.

man. sep. 22, 08:50:00 p.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Gratulerer! :D

tor. sep. 25, 10:30:00 a.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Varme grattullasjoner fra en av de andre yndlingene til T.Riis. ;)

man. okt. 06, 01:40:00 p.m. 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home