onsdag, august 06, 2008

TV FEM


Etter fire uker som hjemmeværende har jeg hatt anledning til å se mer dag-tv enn tidligere, og jeg må si at det spesielt er FEM - TV NORGES søsterkanal som har fanget min interesse.


Uansett når du skrur over på FEM er det ett av de følgende programmene som går:

En engel i blant oss

Ryddige hjem

123 Oppussing eller

Judge Judy.


Fra perioden rundt lanseringen av kanalen husker jeg at hovedmålgruppen skulle være kvinner mellom 30 og 45. Meg, med andre ord. Og det må jeg si, med mindre de har bytta målgruppe syns jeg de har bomma. På hjemmesida for kanalen står det:

Når høsten kommer, har FEM vært på luften i ett år. Lillesøsteren til TVNORGE har vokst med hele 200% siden oppstart (per mai '08), og det er vi veldig stolte av. Nå kan seerne våre se frem til en innholdsrik og spennende TV-høst!


Hva som skal gjøre høsten så spennende og innholdsrik vet jeg ikke, kanskje de har kjøpt inn noe snasent om plastisk kirurgi.
Den 200% store økningen pirrer nysjerrigheten min mer enn programmet- for hvis FEM hadde 0 seere ved oppstart, hvor mange har de etter et år da? En seer er langt mer enn null seere og hvis du øker en seer med 200% blir det tre seere - dette betyr så langt jeg kan se at FEM ikke har noen grunn til å være fornøyde. Eller at de suger i prosentregning.