onsdag, april 16, 2008

Miljøvern i praksis

Jeg leser at Frk. Makeløs ikke klarer å være sint og kjip når det er sol og vår og tusenvis av pene gule blomster rundt om - men det klarer jeg! Og i dag er jeg sint på (ruller lykkehjulet og venter spent på dagens tema...) FOTGJENGERNE! Fotgjengere er passe tette i pappen - de baner vei over fotgjengerstripene, selv om de ser at jeg kommer durende litt for fort og uten tanke på å bremse. I øya deres kan jeg lese at det er fordi de har rett til å passere. Det er en misforstått maktdemonstrasjon. Som om det hadde vært verst for meg om dem måtte innlegges med brekt rygg og brist i hodeskallen? Ok jeg vedgår at jeg nok hadde blitt straffet og at jeg sikkert hadde hatt dårlig samvittighet, men likevel - heller dem enn meg, liksom! Og mer enn en gang har jeg vært fristet til å lukke øya og renne dem rett ned, la det ikke være noen tvil om det, men jeg gjør det ikke. Så vinner de, og det er akkurat det de vet når de strener ut i veien.
Når det nå er slik, at både dem og jeg vet at de har rett og at de vinner, så er det meg en gåte at de til og med småjogger for å komme på gangfeltet før den forrige fotgjengeren er helt over. Dette til tross av at det er blå himmel, og fri passasje bak meg, de ser livredde ut for at jeg skal få kjørt før de har tumlet seg over. Dette må ta slutt. Jeg foreslår at vikeplikten for fotgjengere oppheves. Det ville også spare verden for mye unødig co2. Ugh Ugh!

7 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Det er vel en viss sjanse for at furien revurderer sin innstilling når barnesetet og bebisen er på plass i baksetet?

tor. apr. 17, 08:19:00 a.m. 2008  
Blogger Sorgenfri said...

For å sitere min gamle kjørelærer: Det gjør like vondt å bli truffet av en bil selv om man har retten på sin side. ;o)

tor. apr. 17, 10:46:00 a.m. 2008  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Jeg skal kanskje revurdere innstillingen min når ungen er stor nok til å tumle rundt uten meg eller mister F, jeg vil jo ikke at noen skal kjøre ned gullet vårt.
Sorgenfri: heldige du - min kjørelærer sa "Nye lodd - nye muligheter" hver gang jeg satte meg inn i bilen, som kommetaren antyder ble det ganske mange ganger etterhvert.

tor. apr. 17, 10:57:00 a.m. 2008  
Blogger frk. Figenschou said...

jeg kræsja en gang en to biler som fotgjenger som sto på retten min.

tor. apr. 17, 08:50:00 p.m. 2008  
Blogger Frøken Makeløs said...

Du er flinkere enn meg til å være frekk, rett og slett. Jeg innser nederlaget.

tor. apr. 17, 10:40:00 p.m. 2008  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Er ikke sikker på om frekkhet slik jeg utøver den egentlig er en bragd.

lør. apr. 19, 11:33:00 a.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Jeg er en fotgjenger fra himmelen! :-) Passer alltid på at jeg ikke nærmer meg forgjengerfeltet slik at bilene skjønner at jeg skal over, men sniker meg over bak bilene, slik at de slipper å stoppe. Flinke ulme.. :-)

lør. apr. 19, 09:06:00 p.m. 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home