onsdag, januar 30, 2008

Redd for å bli avslørt


Plutselig har det utenkelige skjedd - ukjente, oppegående, skriveføre mennesker som jeg ikke kjenner gir seg til kjenne på bloggen min. Det er Frøken Makeløs som har fungert som døråpner for meg i verden. Dette kom i grevens tid - etter en periode med skrivesperre og motløshet. Så melder det seg et nytt problem - prestasjonsangst! Er jeg egentlig morsom? Jeg kjenner folk som har fått lederstillinger og som går rundt og er redde for å bli avslørt. De tviler på om de er gode nok, og er redde for hvordan det vil bli når andre forstår at de er inkompetente. Jeg er leder selv og har aldri kjent på den følelsen, jeg tenker imidlertid ofte at jeg har avslørt dem jeg er leder for - men at de

a) enten ikke forstår det - eller b) forstår det og gir faen. Det andre som slår meg i denne sammenhengen er at jeg sikkert har gitt opp ting mange ganger, rett før det løsnet. At jeg kunne vært rocke-stjerne, for eksempel. Eller at jeg ville klart å reise meg på det helvetes surfebrettet dersom jeg hadde bakset rundt i bølgene en uke eller to lenger enn jeg gjorde. At jeg kunne ha sett ut som et naturlig innslag i en aerobic-sal, etter en laang innkjøringsperiode kombinert med ergoterapi. Det kjennes deilig å ha så mye talent. Og enda bedre å takle suksess uten å bli selvgod.

9 Comments:

Blogger Frøken Makeløs said...

Du er morsom. Det er ingenting å være urolig for :-)

ons. jan. 30, 05:52:00 p.m. 2008  
Blogger paaskeharen said...

Du ER morsom.
Jeg har også lagt merke til at du har utvidet leserskaren din, og det fortjener du absolutt. Oppegående virker de også, og det er mye kjekkere å blogge i skogen når man får svar. Selv hadde jeg nok kommentert oftere hvis du ikke hadde den der forbaskede word verification-greia. Det er dessuten en rullestol under den. Hmm..

ons. jan. 30, 05:56:00 p.m. 2008  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Salan - det er det jeg sier - handicap-reklame overalt!

ons. jan. 30, 08:53:00 p.m. 2008  
Blogger Örn said...

Ok frk frekkesne, ná har jeg lest hele bloggen din og má bare legge meg i stövet. Det har vært en latterlig opplevelse. Latterlig i best mulig forstand.

Jeg henger litt her fremover hvis det er greit.

tor. jan. 31, 10:57:00 a.m. 2008  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Örn - her er alle hjertelig velkomne!

tor. jan. 31, 12:14:00 p.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Vet du hva en ørn med motor sier? -Ørnørnørn

tor. jan. 31, 12:15:00 p.m. 2008  
Blogger Örn said...

rufserális: Vet du hva min lanhárete onde tvilling sier?

-Börnbörnbörn

Noe forsávidt min danske töflete barneskolelærer i en alternativ dimensjon ogsá sier....

tor. jan. 31, 03:00:00 p.m. 2008  
Blogger frk. Figenschou said...

jada, dette går bra.

tor. jan. 31, 07:14:00 p.m. 2008  
Anonymous Anonym said...

Hæ?? Du er jo dridd- løyen! Mer om hva som skjer når fulle jenter går å pudrer nesen på byen! Det er svin- løye!

tor. jan. 31, 08:16:00 p.m. 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home