onsdag, august 13, 2008

De Keivhendte.


Ja ha. I dag er det De Keivhendtes dag. Det har jeg lest i avisen. Jeg er i konflikt med meg selv når det gjelder mitt generelle syn på minoriteter. Ofte forsvarer jeg minoriteter som jeg har lite til felles med, andre ganger kjenner jeg en sann glede ved å rakke ned på dem. Jeg tror jeg rakker mest ned på minoriteter som syter og klager, og at det er sytingen og ikke selve minoriteten som er problemet. Når det gjelder De Keivhendte vil jeg si at jeg har relativt mye sympati med dem, jeg deler hus og seng med en keivhendt - men jeg tenker sjelden over at han tilhører en annen gruppe enn meg selv. Fra barneskolen husker jeg at de keivhendte skreiv styggere enn oss andre, og jeg husker at jeg syntes at de var litt dummere. De siste 25 åra har jeg tenkt lite på De Keivhendte. Jeg visste ikke at de møter så mye motbør at de trenger en egen dag. Så vidt jeg vet fins det både egne keivhendtgitarer og egne keivhendtbrødkniver. Men hvis det virkelig forkommer diskriminering mot De Keivhendte vil jeg være den første til å unnskylde meg på vegne av oss andre, majoriteten. Ha en finfin dag.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hipp hurra!suw

Jeg vil markere dagen med å onanere med venstre hånd.

tor. aug. 14, 01:36:00 p.m. 2008  
Blogger paaskeharen said...

Hahahaha!

tor. aug. 14, 03:37:00 p.m. 2008  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Anonym: Gjør du det får du svarte hår inni den venstre hånden også.

tor. aug. 14, 05:14:00 p.m. 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home