mandag, januar 19, 2009

Oh happy day


Om ikke lenge flytter jeg til en liten by på sørvestlandet, og strategien for å danne meg et nettverk fort er å oppsøke alle sektene og menighetene i området. Det kan ta noe tid likevel, for det er mange å ta av. Jeg tenker å begynne i menigheter der man kan tale i tunger, tungetale er etter min mening en undervurdert kommunikasjonsform. Len deg tilbake - la det komme til deg - og få det ut! Samma hva som kommer så kan du gjemme deg bak at det er en åndelig kraft - for hvem kan stille spørsmålstegn ved dèt? Når den tid kommer blir Frøken Frekkesens blogg overflødig.
Jeg skal ha voksendåp, og da skal underholdningen skje på mine premisser. Ingen snitter og gamle tanter. Og jeg skal delta i samfunnsdebatten, og fordømme alle som lever anderledes enn meg selv, homofile, tollere og farriserer, skilte og alenemødre, for herren sier det er feil. Annen argumentasjon trengs ikke. Ettersom kvinner helst skal tie i forsamlingen kan jeg skape furore og bli en attraksjon, tenk det frøken freken kan hviske frekkhetene sine og likevel bli hørt. Kanskje de skriver om meg i menighetsbladet? Det er vel så nært man kommer det motsatte av en bloggpris. Det blir Bruns Bazaar hver lørdag og kirkekaffe til den store gullmedaljen. Og er jeg riktig heldig er det ugudelig å ha en jobb, så jeg kan ligge på sofaen å se på dag-tv eller løse kryssord som hovedgesjeft. Ikke blir jeg lei heller, for de andre damene er jo heller ikke på jobb, de syr og strikker og hekler og er så milde og snille at de aldri sier mot meg. Hvis jeg bare må gå i skjørt kan ingen stille spørsmålstegn ved at jeg ikke trener. Om herren hadde ønsket at jeg skulle være slank og fager hadde han vel skapt meg slik. Cognacsjokolade og altervin søndag morgen veier opp for at jeg må være edru lørdag kveld.
En siste ting siden vi er inne på det ånedelige - en løgnas som bor i byen jeg flytter til etterlyste flere gladmuslimer i lørdagens Saftenblad. Han kunne like gjerne reflektere over hvorfor en glad kristen skal ha en egen merkelapp. Det er vel fordi den store hop er så forbaska sure, det da. Vel vel - Frøkjen Frekjen skal jammen gi dem noe å le av.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Er du ikke redd for at tungetalen skal forveksles med høylytt satanistisk babbel? Tenk om du blir utsatt for eksorsisme der du litter på soffan i den grå, uformelige stakken din:-(

tir. jan. 20, 08:25:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Jeg er sikker på at du blir en jækel på tungetale

tir. jan. 20, 09:02:00 a.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hva gjør de med satans talerør, da? Vil ikke risikere at de skal være slemme med meg? Og dessuten skal ikke stakken være uformelig, den skal være fra Sjuende Himmel, og så fjong atte.

tir. jan. 20, 10:21:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Oooooo, de komme og tar deg. Så rise di deg i guds navn, og då hjelpe det ikkje med ein stakk frå den sjuande himmel, nei! Sikkert ikkje gale for di så lige blod og smerter, men for di så ikkje gjør det, så.....!

tir. jan. 20, 02:11:00 p.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hm, får bare passe på å være så fintfølende med ironien og sarkasmen at de blir usikre på hva den egentlige meninga er.

tir. jan. 20, 03:34:00 p.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home