fredag, november 21, 2008

Nå har je vaska golvet, og det er stort sett det.
Det er fint å være hjemme med babbis, selv om jeg kontinuerlig bekymrer meg for at hun sover for lite eller for mye, spiser for lite, er for kald eller for varm, og den slags. Hun sover hele natten, og mye av dagen, og er ikke i opposisjon. Hun syns at jeg er fantastisk (tror jeg). Dagene går med til å drikke kaffe og høre på min nyinnkjøpte Nora Bråkkstett-cd, og til å se på barnet. Jeg er midjeløs og har gulp i håret. Noen ganger tar jeg på sminke og rusler rundt i byen, med visakortet lett tilgjengelig. Så kjøper jeg en engel til å ha telys i, en te i løsvekt, kaffe latte og sjokoladekake, en ulldress til pikebarnet, og plutselig har jeg brukt tusen spenn.

Mister F fortalte forresten nettopp om en kollega som hadde fått stappet et kronestykke i trailersprekken, og som ikke kunne finne det igjen etterpå, og som en annen gang fikk pumpet trykkluft ned i trailersprekken. Det høres ut som et kjekt arbeidsmiljø, syns jeg. Han fortjener å få ting stikki inn i rumpesprekken hvis han ikke tar hintet og kjøper seg et belte.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg kjenner ingen mannfolk som

a. er myke nok til å få overblikk over hekken og tilhørende herligheter

b. kan lete

c. orker å gjøre en innsats for en liten mynt (hadde det vært en seddel, derimot...)

Hva er dette tøyset om at du vasker gulv? Må jeg sende bekymringsmelding Mr F?

man. nov. 24, 08:49:00 a.m. 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home