søndag, mars 08, 2009

Konkurranse

For dere som ikke følger med på hotell Cæsar:
For en tid tilbake var det en fyr som kjøpte seg inn i Cæsar, han hadde to døtre, en snill og en slem. Den slemme, som heter Kathrine, dyttet ved et uhell sin far utfor en trapp, tror jeg det var. Og ganske riktig, han døde! Ikke nok med det - pappaen, som hadde vært syk i lang tid hadde akkurat fått snusen i at hun hadde løyet om hvor vidt hun kunne ha donert en nyre (? eller beinmarg? eller noe annet) og reddet livet hans. For det kunne hun nemlig ha gjort, men hun lot som ingenting. Så arvet hun alle aksjene, da, for den snille søsteren var for dum til å bry seg med aksjer. Etter en tid i konsernledelsen lurte hun the Ankers trill rundt, sammen med en fra Oslo kommune, og plutselig fikk hun forlate konsernet mot å ta med seg noe eiendom. OG - det er nå vi kommer til noe av det forskrekkelige - selv om de var enige om at hun IKKE skulle konkurrere med Cæsar - så var det akkurat det hun gjorde!

Samtidig: på den andre sida av langfjella inviterer en snill søster den andre søstera til å komme inn i varmen på bloggen hennes. Og hva skjer? Nemlig. Samtidig starter den andre søsteren, la oss kalle henne Bærgit, sin EGEN blogg, der hun skriver morsomme ting om barna sine.
Dette er bare ett av mange eksempler på at Hotell Cæsar medfører konflikter og lidelse i vanlige norske familier. Hadde det ikke vært for at den andre søsteren snart er førti - 40 - 2 x 20 - og halvparten av 80 - ville dette kunne fått fryktelige konsekvenser. Men inntil videre er Søsteren bare kastet ut av Frekkesen-konsernet.

5 Comments:

Blogger Bergljot said...

Har du kastet meg ut???

søn. mars 08, 10:31:00 p.m. 2009  
Blogger Bergljot said...

Og så jeg som hadde tenkt å gi deg alle rettigheter hos meg, som en gest.

søn. mars 08, 10:32:00 p.m. 2009  
Blogger paaskeharen said...

'Frekkesen-konsernet' har hanglet og gått for lut und kaltes wasser i månedsvis. Lenge leve mangfoldet.

man. mars 09, 04:57:00 a.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Jeg har hatt dårlig samvittighet i hele natt for at jeg kastet deg ut, kombinert med tapetpsykose er dette veldig smertefult. Men - jeg har kommet til at det nok er best at våre blog-veier holdes adskildt (hvordan skrives det? Adskilt?) fra nå av. Bloggen din er kjempemorsom - og står godt for seg selv - jeg lager heller en link fra min;) (2 dager igjen!)

(PS ... og så jeg som hadde tenkt... funker ikke på meg lenger.)

man. mars 09, 09:20:00 a.m. 2009  
Blogger Bergljot said...

Jeg hadde ikke tenkt å lage blogg, men så måtte jeg ha en form for googlekonto for å skrive i din, viste deg seg. Det er forklaringen. Min blog er ikke så løyen som din og harepus sin, men drid i.

man. mars 09, 11:59:00 a.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home