mandag, januar 26, 2009

Skuffende krisepakke


Ikke nok med at jeg ikke fikk Spellemannspris på lørdag. Jeg har som mange andre gått og gledet meg til denne mye omtalte krisepakken skulle komme. Det var skuffende greier, syns jeg. Stort sett gikk det i oppussing og veiprosjekter. I min mail til Kristin og Magnhild, datert 12.01.09 skreiv jeg

Kjære vyrde politikere, som jeg ikke akkurat stemte på ved valget - men jeg stemte på et parti som er dere relativt nært, hint hint. (Mens vi er inne på det må dere gjerne hilse til Gahr Støre fra meg.) Men til saken - det er helt krise. Alle aksjene mine er null verdt, og jeg kan i tillegg meddele at jeg etter svangerskap og fødsel har blitt en bolletjukkefeita, og ikke bare det - jeg har faktisk blitt en tynnhåret bolletjukkefeita. En kryssning av Tom Nordli og Terje Tysland, i en kvinnekropp. Synet skranter også, så bland gjerne inn en dæsj Roy Orbison. Når dere skal pakke min krisepakke ber jeg dere derfor legge oppi:
1 stk Nintendo wee fit
1 sånn elektrisk massasjebelte
1 stk sjekk av valgfritt femsifret beløp (eller større)
Ett par skinnstøvletter i str 40 (Nb må være vide i leggen)
20 stk esker konfekt fra S.V. Michelsen
1 stk 40 tommers flatskjerm-tv
Hadde tenkt å be om et sminkespeil med forstørrelsesglass også, men i anstendighetens navn lar jeg være.

Fint om dere kan be Jonas levere pakken på døra-
Takk

Nok en gang konstaterer jeg at politikerne byr på valgflesk uten å innfri når krisa når kvinnen i gata trenger det.

4 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Håhåhåhå! Ett av dine morsomste til nå.

man. jan. 26, 12:14:00 p.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

:-)

Husk at du og jeg og antakelig paaskeharen er blant det store vinnerne i finanskrisen. Null rente på kjempegjeld og seife jobber! Kanskje du får frigjort kapital til å KJØPE disse tingene du ønsker deg?

tir. jan. 27, 10:06:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Den var ultrakul!

tir. jan. 27, 09:45:00 p.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Å så rart - når eg ikkje syns eg e løyen sjøl syns andre eg e løyen. Kom forresten på at eg jo bare eige ein einaste aksje - og det e i Bælmeland Samfunnshus.

ons. jan. 28, 09:01:00 a.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home