tirsdag, januar 20, 2009

Flying High


Leste en liten notis om at en norsk skihopper var blitt tatt i dopingkontroll, testen slo ut på cannabis. Husker ikke hva han heter, men det var en tynn og bleik en. (Som om det skulle snevre inn mulighetene så veldig.) Uansett - det slo meg som dypt urettferdig at denne skulle få sitt gode navn og rykte ødelagt. Når alt kommer til alt er det en jækla bra prestasjon å fly på ski i hasjrus - samma om en lander på kulen eller langt nede i bakken. Med dette i bakhodet har jeg tatt til orde for nye dopingregler. Jeg har laget et skjema der promille eller THC-nivå medfører ekstra lengdepoeng, slik bedømmer man altså prestasjonen i seg selv mer enn bare hoppet. På sikt tenker jeg å overføre systemet til for eksempel trafikken - der man zum beispiel kan få trekt av 500 kr på bøter ved kjøring på rødt lys, manglende bruk av blinklys ol. Jeg ser ikke bort fra at dette kan bidra til å avskaffe fattigdom og sosiale problemer, og ikke minst avstigmatisere grupper i samfunnet som i dag kjenner seg dårlig behandla. Det er faktisk godt gjort å stå i et stillas når man er full, dette bør belønnes i steden for å straffes. I utdanningssystemet kan man se en mer rettferdig karaktersetting, og når det kommer til arbeidslivet tror jeg ganske sikkert man vil se at et bredere lag av folket kan få de best betalte stillingene.

Stem for en bedre framtid. Stem Frekkesen.

5 Comments:

Blogger Sif said...

*hikste*

tir. jan. 20, 01:54:00 p.m. 2009  
Blogger paaskeharen said...

Det ER ulogisk at cannabis er på skihoppernes dopingliste. Slankende er det ikke og prestasjonsfremmende er det ihvertfall ikke. Men jeg har hørt at det finnes masse ungdommer fra Oslo vest som liker å renne på ski/fjøl og røyke tjall. Mens jeg skriver dette synes jeg vagt å minnes at du fordømte til en viss fotballspiller som likte nesesnop. Trønderhoppere (i likhet med Walisere) er kjent for å være skeptiske til narko men ekstremt liberale til alkohol. Nå blogger jeg visst i bloggen din

tir. jan. 20, 03:41:00 p.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Her er det ytringsfridom så berre blogg i veg, kjære hare. Jeg gjorde ikke noe oppstyr rundt Møggjland, bare det faktum at alle syntes så synd på ham. E har spurt før og spør igjen - er Marradånna ein narkoman med ball eller ein fotballspealar som rusar seg?

Ved nærare ettertanke må eg seie at eg har opplevd karsk som særs prestasjonsframjande - ja - Frøkjen frekjen har rusa seg på illegalt rusmiddel. Heimebrent. Og det er nettopp dette faktum som gjer at eg har cred i rusdebatten. Not.

tir. jan. 20, 08:27:00 p.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hoi hoi - her går det på alle målføre, i same setning til og med!

tir. jan. 20, 08:28:00 p.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Lurer på om rosenrot er på lista.

ons. jan. 21, 08:30:00 a.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home