torsdag, februar 05, 2009

Hybelkaniner


Og akkurat da jeg fortvilte over at det ikke finns noe å blogge om ble det vannlekkasje på badet! Hvilken glede!?

Kjenner jeg har det litt for tett på meg til å skrive noe om - så jeg vil heller dele med dere hva jeg har lært om hybelkaniner så langt.

Uttrykket Å HOLDE PÅ SOM KANINER/ HA SEG SOM KANINER/ HA KANINER I LAG ME referer til det faktum at ingen levende eller død organisme formerer seg like fort som hybelkaniner.

Det er en MYTE at hybelkaniner forsvinner om du bare spruter litt vann på dem. Ja- de krymper, men legger seg som striper på parketten.

Hybelkaniner er FLOKKDYR. De søker sammen i store gjenger, og trives best i mørke hjørner. Der ligger de på lur og venter på rette øyeblikk til å gå til angrep. De er MAO også ROVDYR. En kan også velge å se det som taus mobbing - de ligger der og vokser seg større og større, men sier ikke en dritt. Du bare skjønner at de er ute etter å ta deg. De har urent mel i posen. Tolkningen av deres nærvær henger antakeligvis sammen med hybelvertens psyke. Om ikke annet minner de deg om din egen udugelighet på rengjøringsfronten. Hybelkaninene er en trussel mot min mentale helse. HJELP!!! DE KOMMER OG TAR MEG!!!! DRIT I Å BRUKE PENGER PÅ Å BYGGE FLERE PSYKIATRI-INSTITUSJONER!!! SATS PÅ FOREBYGGING - JEG MÅ HA VASKEHJELP - NÅ!!!

6 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Gi meg en S!
Gi meg en TØVSUGER!
Hva blir det?

tor. feb. 05, 11:05:00 a.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hjemmehjelp?

tor. feb. 05, 11:53:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Ikke fortvil. Når baby F begynner å krype, kan du tre på henne tekstiler av absorberende art. hvit velour/fleece anbefales. Ikke en kanin kommer til å slippe unna den søte lille mop-en!

tor. feb. 05, 01:41:00 p.m. 2009  
Blogger Madame Mim said...

Den gangen jeg var ung småbarnsmor hadde vi ikke råd til støvsuger. Det sto på ønskelisten til hver jul.
Vi hadde ikke innedo heller, så vi kranglet aldri om hvem som skulle vaske på badet.
Men hybelkanine er en levning fra lenge lenge siden.

fre. feb. 06, 10:07:00 a.m. 2009  
Anonymous Anonym said...

Ofte blir hybelkaniner til hybelkameler hvis de ikke blir jaget på dør i tide

fre. feb. 06, 03:44:00 p.m. 2009  
Blogger Frk. Frekkesen said...

En annen myte jeg kom på i natt da jeg lå og var sint på grunn av vaskemaskinen er at et triks for å skjule hybelkaniner er å kun ha levende lys. Lar du dem være alene i mørket holder de på som kaniner i dobbelt tempo! Det gjelder å følge med på dem.

lør. feb. 07, 12:53:00 p.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home