onsdag, juni 14, 2006

Kjærringhud og ipod

Jeg har mistet styringen over økonomien min. Ikke sånn å forstå at jeg får inkassovarsel og gjeldsbrev om hverandre. Jeg eier jo ikke så mye verdifult, hvis du ser vekk fra spisestua jeg har arva etter mormor (kjempefin - og mormor var en vannvittig stilig dame), et Monica Øsebakk-maleri som er verdt 7 500kr (jeg som er helt grønn på kunst valgte det mest verdifulle bildet da jeg ble trukket ut som nr 26 på kunstforeningen)og en imponerende mengde skjønnhetsprodukter som jeg har anskaffet meg på reiser, via nettbutkker og i lokale parfymerier. Det er et paradoks at jeg ikke ser bedre ut, med tanke på alle remediene som fyller opp baderomshyllene hos oss. I går kjøpte jeg en peeling og en kroppskrem til den nette sum av 1100 kroner. For de pengene kunne jeg for eksempel kjøpt ca 22 halvlitere på byen, mange vil hevde at dette var en vannvittig prioritering. Jeg vil derfor skynde meg å si at jeg helt uventet fikk øye på noen grusomme horisontale linjer i huden min på brystet for noen uker siden. Kjærringhud!!! Det kommer av at jeg ikke har brukt høy nok solfaktor i de gyldne 20åra. (Ikke 1920åra, men da jeg var i 20åra) Det er vel strengt tatt ikke sikkert at disse produktene virker, men Damen på hudpleien lovet dyrt og hellig. Jeg får meg ikke til å tvile på Damen, hun er så mild i målet og har helt enestående hud. Om det nå ikke skulle virke kan jeg ialle fall glede meg over at jeg ikke ser bedre ut etter ha drukket 22 øl. Nå var det egentlig ikke hudpleie jeg hadde tenkt å skrive om i dag, men jeg husker ikke helt hva jeg skulle fram til. Noe med penger. Jeg har for lite penger.

Jeg har nå forstått at det heter ipod og ikke i-pod. Kan du som lærte meg dette fortelle hvorfor jeg ikke får kopiert alle sangene over fra biblioteket på i-tunes til i-poden min? Oppdatering fullført, står det - i ren frustrasjon endret jeg formatet på alle sangene i går, uten å ha fornaring om hva som er forskjellen på disse formatene. Jeg syns egentlig i-poden er oppskrytt, selv om jeg elsker den. Batteriet har kort levetid, den får skraper lett som ingenting og så er det det der med sangene som ikke vil over.

Bruttern nekter å forholde seg til noe annet enn mc music casette, men jeg vet at han hadde digget muligheten til å ha all musikken sin ett sted dersom han bare hadde giddet å lære hvordan det funker. Du er konservativ bruttern!

Forresten - mobilen min er fortsatt borte. I dag har jeg brukt 45 minutter til å leite etter flybillettene til Lisboa, de dukket heldigvis opp.

4 Comments:

Blogger Rållserau said...

Hei! Kan du hjelpe meg som er novise i nettshopping til å finne gode beautysider der de selger Decleor? Jeg har funnet ut at litt luksus gjør meg ekstremt lykkelig, og tenker at jeg må gjøre noe med den strenge lutheranske pengemoralen min.

ons. juni 14, 11:27:00 a.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

..og ikke si stygge ting om kjæresten min på bloggen din, da blir det smekk.

ons. juni 14, 01:40:00 p.m. 2006  
Blogger paaskeharen said...

MC- Music Cassette er IKKE konservativt, det må (særlig i forhold til ipoddd) anses for å være både radikalt og alternativt.

tor. juni 15, 10:10:00 a.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

De har jo ikke decleor der!!!

tor. juni 15, 12:35:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home