tirsdag, mars 31, 2009

Elefant i magen


Det er litt trist at jeg ikke kan blogge om alle de fantastiske menneskene jeg har møtt i embeds medfør - spesielt en del av dem jeg har jobbet med i psykiatrien. Det ville være både uetisk og usmakelig, men også ganske morsomt og tankevekkende. Denne tankerekka kom jeg innpå da jeg satt og lurte på hvor det har blitt av en jeg kjente for ti år siden, han hadde sukkersyke og når noen spurte forsiktig om han virkelig skulle spise 8 skiver til frokost, insisterte han på at han hadde en elefant i magen som sugde all næringen ut av ham. Jeg vet egentlig ikke om han mente det sånn ordrett eller om det var en metafor.


Jeg har også en elefant i magen, som regel er det en ordrett sannhet, men av og til - som i dag - er det en metafor.

1 Comments:

Blogger Bergljot said...

En ekte bendelefant? Au.

tir. mars 31, 10:11:00 p.m. 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home