lørdag, september 23, 2006

Typisk norsk å suge blod


Jeg er ufattelig glad for at vi er så få nordmenn i verden. Som dere vet er jeg stort sett forbanna på amerikanerne, fordi de opptrer som verdenspoliti og er så jævla respektløse. Jeg tror likevel at de innerst inne mener at de gjør noe som er bra for verden, når de sender sine unge menn og kvinner ut for å drepe og å dø. Halve USAs befolkning har norske gener, og jeg ser ikke bort fra at det er de norskættede som har stått mest på for å gå til krig mot terror i Irak og Afghanistan. Når vi nordmenn reiser ut er det stort sett for å grafse til oss fra andre. I vår stolteste æra (?) vikingtiden var våre tokt knapt nok et resultat av interesse for fremmede kulturer. Likeledes er våre turer til de to mest populære reisemålene for nordmenn - Sverige og Spania - preget av vår grådighet. Vi vil ha billig bacon og billig sprit, og billige feriehus og innfødte som står på pinne for oss. Eller vi vil dra til Thailand og finne oss pene og ydmyke koner dersom vi ikke klarer å skaffe oss noen på vanlig vis. Den spanske kulturen er ok, men vi vil helst kjøpe melkesjokolade og VG i kiosken. Det er deilig å være norsk i Danmark, og det er jævla mye viktigere enn om danskene har det greit der. Er vi på ferie i muslimske land er det en selvfølge for oss å ligge med puppene i været, selv om det er støtende for andre. Grunnen til dette er enkel. Vi er best i verden. Alle andre land og sivilisasjoner der ute eksisterer for oss.

Hæren vår er så svak at vi sansynligvis ikke ville ha klart å forsvare oss i mer enn et kvarter dersom noen skulle komme til å gå til krig mot oss. Likevel øser vi ut millioner av kroner i året på å trene opp norske soldater. Personlig syns jeg dette er sløsing og jeg tror mange ser på den norske hæren som et symbol på vår stolthet - vi skal i allefall sloss - selv om vi vet at vi kommer til å tape. Hvis det er så viktig for oss å markere stolthet kan vi begynne å gå med en binders i baklomma, sånn i tilfelle rottefelle. (Eller en nisselue i veska, hvis vi vil være enda litt freidigere.) Hadde vi vært flere kan du banne på at vi hadde invadert noen.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kva med ostehøvel i kofferten? For tida trålat eg nettet for å finne billige turar til Spania....

søn. sep. 24, 08:52:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Meinte trålar...

søn. sep. 24, 08:53:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Ostehøvel i kofferten er eit anna døme. Hugs på å ikkje ha ostehøvelen i veska, då det vil bli sett på som eit mulig våpen. Kva skal du i Spania?

søn. sep. 24, 09:03:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Skal nyte sol og varme - restferie i november. Juhu!!! Satsar på Gran Canaria. Der får ein kjøpt norsk ukeblad og kelnerane forstår tilogmed trøndersk! Eksotisk?...not.

søn. sep. 24, 11:57:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Det blir sikkert kjekt. Kvifor vil du ha med deg ein trønder på ferie?

søn. sep. 24, 01:06:00 p.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Det er på tide å revurdere dine omgivelser...

Folk i fra Norge består av mange typer mennesker. Noen reiser til syden og kjøper VG, før det er middag med kjøttkaker . Hva så ? Svært få av disse er i nærheten av å være så nedlatende som du er.Faen, akkurat sånn bedreviter holdning er så intenst føkk.

Norge består ikke bare av nasjonalister, men vi er forpliktet til å ha et forsvar, selv om det ikke er effektivt. Uansett, så er Norge en humanitær nasjon sammenlignet med mange andre nasjoner.

Bush er ikke Einstein. Bush og 280 millioner mennesker tenker ikke likt. Jeg er trøtt av mennesker som tror at amerikanere er som Bush.Opplys deg selv !

Til sist er det han stakkaren som fikk seg en kone utenlands. Med unntak, er dette en ok ordning i stedet for å være alene. Unntakene legger selvsagt mørke skyer over helhetsinntrykket. Slik er det med folk som gifter seg med barndomskjæresten også. Det vil alltid være noen som ødelegger for resten. OPPLYS DEG SELV !

søn. sep. 24, 04:07:00 p.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Kjære anonym 2. Noen som trenger en oppdatering i norske uttrykk som "å sette ting på spissen"...?

søn. sep. 24, 05:56:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Kjære anonym 2. Jeg sitter her med et gedigent smil rundt munnen. Føler vi oss litt truffet? Hvor kommer ellers dette vannvittige engasjementet fra? Jeg leser av kommentaren din ("sånn bedreviterholdning er så intenst føkk") at du er et utrolig raust og ydmykt menneske. I motsetning til meg som er en bedreviter. Siden dette nå en gang er min blogg tillater jeg meg å svare på noen av dine utspill:
1 - "Vi er forpliktet til å ha et forsvar" - Hvorfor det? Forpliktet av hvem? Vi er forpliktet til å bruke våre ressurser på best mulig måte for dem som bor i landet vårt. VI ligger på 2.plass i antall selvmord i forhold til folketallet - jeg vil tro at vi kunne få en del ut av å bruke mer penger på forebyggende arbeid, for å nevne noe.

2 - "280 millioner mennesker tenker ikke likt" - Ut fra innlegget ditt kunne man virkelig tro at du skulle ønske at 5 millioner nordmenn tenkte likt.

3 - "Til sist er det han stakkaren som fikk seg en kone utenlands" - med hvilken rett betegner du de som kjøper seg koner i Thailand som stakkarer - hvis ikke jeg kan uttale meg som jeg gjør? Tror du virkelig at det er snakk om kjærlighet i alle tilfeller? Er det ok å kjøpe noen for ikke å være alene? Eller å kjøpe sex på gata, dersom man ikke har tilgang på gratis sex?

Jeg regner med at du ikke har lest bloggen min så jækla nøye når du gang på gang ber meg "opplyse meg selv"? Mitt poeng er så enkelt som dette: VI NORDMENN ER VERKEN BEDRE ELLER DÅRLIGERE ENN AMERIKANERE; MUSLIMER ELLER HVA DET SKULLE VÆRE: VI ER DE VI ER PÅ BAKGRUNN AV VÅR OPPVEKST OG KULTUREN HER! D

Av stilen din antar jeg at du er en VG-blogger som har forvillet deg inn på sida mi. Legg gjerne igjen adressa til bloggen din dersom du er hypp på noen tilbakemeldinger på dine meninger. Hvis du har noen.

søn. sep. 24, 08:46:00 p.m. 2006  
Blogger paaskeharen said...

Oooh.

man. sep. 25, 07:02:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Hey...jeg er en vg blogger....noe galt i det?

ons. sep. 27, 10:14:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

På ingen måte, jeg har god teft;) Så hvor finner jeg din blogg?

ons. sep. 27, 07:52:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home