onsdag, august 30, 2006

Hamster-post

Olaf Thommesen (venstremann og gift med Vendela Kirsebom) har funnet opp et nytt begrep som lissom skal betegne dagens unge voksne,- HAMSTERGENERASJONEN. Dessertgenerasjonen skumma fløten av arbeidet de som bygde landet la ned. VI løper ustanselig på en tredemølle uten å komme noe sted som helst, og kjøper en haug med stæsj som vi ikke trenger. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal håne Thommesen eller om jeg skal applaudere. Selv om jeg kaver på for å få mer lønn og mer kompetanse, og for å gjøre mer kule ting, reise flere steder, gå på flere fester, trene meg fram til en penere kropp, lære flere språk, lese flere bøker, lære å surfe, kjøre snowboard, gå på kafê, blidgjøre sjefen, drikke mer øl og skrive mer på bloggen min (for å nevne noe) vil jeg ABSOLUTT påstå at jeg lever et harmonisk liv der det viktigste for meg er å være til stede i hverdagen. Hva så om jeg lever som en student selv om det er snart ti år siden jeg gikk ut av høgskolen? Hva så om jeg og min kjæreste gjennom de siste 7 årene ikke har etablert oss med egen bolig, men heller har brukt et middels stort kommunebudsjett på å leie liten leilighet i sentrum? OG ja vel - så hadde min mor 3 barn da hun var på min alder, men se hvordan det gikk med dem? Er det liksom ikke stabilitet i livet mitt? Tør jeg minne om at jeg har alle nummer av KK utgitt etter årtusenskiftet? Thommesen
skal passe den jævla svære kjeften sin, skal han. Når det gjelder påstanden om at vi +/- 30 eier så mye går jeg i alle fall fri. Jeg er usikker på hva den totale forsikringsverdien på et snowboard, en fet sminkepung fyllt til randen med øyenskygger fra chanel og lipgloss fra dior, 150 cdplater stort sett bestående av 90talls-grunge og den allerede nevnte KK-samlingen min er. Tipper uansett at Steinar Hender i Framtiden i våre lem heller ville ha kåret meg til årets borger enn Olaf Thommesen. Der fikk du så hatten passer, dusteOlaf!

7 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Oooh. Ikke nok med at vi skal måtte fluffe på den jævla tredemølla, men vi skal måtte tåle irettesettelser fra en venstremann også. Jeg mener at generasjonen som kom før oss eier faen så mye mer. Hjemme hos mams er det så mye møbler på kjøkkenet at vi må spise på skift. Du glemte å nevne spisestua du eier, forresten< Men vel talt.

ons. aug. 30, 09:24:00 p.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Jeg har nesten ingen ting, for jeg har flyttet så mye. Men jeg er flink til å bruke penger jeg ikke har på ting som forsvinner fort. Som sushi og rødvin og dårlig mat på ferja fordi jeg glemmer å smøre matpakke.

ons. aug. 30, 09:56:00 p.m. 2006  
Blogger Berenike said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

tor. aug. 31, 07:29:00 a.m. 2006  
Blogger Berenike said...

Politiker har för mycket att säga och totalt menlösa saker. Verkar vara samma i både Sverige och Norge. Att kalla en hel generation för hamstergeneration är skrattretande. Kan det kanske vara så att han är lite avundssjuk?

tor. aug. 31, 07:30:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Modern må også snart slå opp en ny vegg for å få plass til nye nips og bilder. Det er sant at jeg eier en spisestue og en bunad, men jeg føler ikke at det teller siden det er arvegods! Jeg tror egentlig at Thommesen er litt så der "Hallelujah - vi må BARE snakke om følelser og det som er viktig i livet" etter at han hadde hjerneblødning. Det var vel fankerten ikke de på 50 som innførte minmalismen da den kom? Selv innrømmer jeg gjerne at jeg er glad i ting og tang, bare så det er helt klart og tydelig. JEG VIL KJØPE MER LIPGLOSS NÅÅÅÅÅÅ!

tor. aug. 31, 09:19:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Herregud Frøken! Du kan vel ikkje ha bilete av to hamstrar som pular på bloggen din?

Samantha

fre. sep. 01, 02:49:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Herre gud Samantha - du kan då ikkje skrive "pule" på andre sine bloggar?

fre. sep. 01, 03:27:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home