søndag, august 20, 2006

Født i væren

Jeg er litt frynsete i kantene etter tre dager på festivalfylla. Hele kalaset ble avsluttet med en nær-slosskamp-opplevelse foran scene A i går kveld, mens fantastiske Morten Snabel vrikket på rumpa og klynket i mikken. Jeg er disponert for fylleangst, en tilstand som jeg bare lo av fram til jeg tippet 28 - men som altså har rammet meg i livets sensommer. Paranoiaen slo til for fullt da jeg leste horoskopet for September i damebladet ELLE. Det skjer en hel del på jobben din, så det gjelder å være våken om du skal få din del av kaka. Alle slåss om de beste godbitene som haier i en sardinstim, så du må ikke nøle! Vanligvis er du den første til å kaste deg over en utfordring, men akkurat nå sliter du med å konsentrere deg ettersom det skjer så mye i ditt privatliv. Ett råd er at du skiller steinhardt mellom arbeid og privatliv, hvis ikke kommer du garantert til å få et problem. Hva har jeg gått glipp av? Har vi kake? Hvilke godbiter er det vi sloss om? Hjelpetrengende ungdommer? Mannlige kollegaer??? Lønn? What, what, what? Eller er det bare de andre som sloss bak min rygg? Hvorfor har ingen sagt til meg at konsentrasjonsvanskene mine skyldes at det foregår så mye i privatlivet mitt? Jeg har alltid trodd at mors røyking i svangerskapet var skyld i min manglende konsentrasjon! Og kan noen være så vennlige å fortelle meg hva det egentlig er som foregår i privatlivet mitt, ettersom jeg ikke har fått med meg at det skjer en dritt?

Egentlig hadde jeg bestemt meg for at horskopskribent Felicia Stâllkrantz Burên bare farer med tøv og tant, til jeg tok meg tid til å lese spådommene tiltenkt venner og kjente:
Krepsen (Paaskeharen) : Du får en absurd påstand slengt i ansiktet, og det forstyrrer en stor del av denne perioden. Personen som braser ut med denne brøleren er ikke bare klossete, men har også en evne til å være djevelsk treffende og på grensen til ond. Selv om det beste ville være å legge denne kommentaren bak deg, er det noe du ikke klarer å gjøre. Du må bearbeide de følelsene og tanskene som hele denne situajsonen medfører. Damen er åpenbart synsk. Kjære bror, jeg beklager dersom du oppfatter meg som på grensen til ond - like fullt står jeg fast ved at Rosenborg vinner serien, mens Viking rykker ned. Deal with it.

Til sist vil jeg bare få komme med et kort innlegg i sommerens debatt om hvorvidt dameblader er fordummende og undervurderer kvinner:
Jeg syns overskriftene i Septembers ELLE motbeviser disse latterlige påstandene:

s 107 GODE RÅD FOR REDDHARER: Overvinn frykten
s 173 SHOPPING: Lakk(sko) skal du ha
s 176 JEG ELSKER DEG, MEN... jeg er ikke forelsket i deg lenger

3 Comments:

Blogger Rållserau said...

Hva sto det om Tvillingene?

man. aug. 21, 01:03:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

"Jo visst høres det banallt ut når noen sier "det blåser en forandringens vind i ditt liv", men det er allikevel sant. Du er midt oppe i et avgjørende veilvalg som kommer til å påvirke hele din framtid. Det høres kanskje dramatisk ut, men det er viktig at du forstår hvor avgjørende de beslutningene du tar i denne perioden er. Partneren din har vanskelig for å forstå og akseptere det du går gjennom, helst vil han stille klokken bakover slik at alt blir som før."

Woha! Ser du? Synsk dame!

man. aug. 21, 08:13:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

En annen besnærende ting er at det fulgte en TRENDBIBEL med denne månedens ELLE - og overskriften i den første moseboken i trendbibelen er "DU bestemmer!" Mye bedre enn den andre bibelen mao.

man. aug. 21, 08:37:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home