onsdag, august 16, 2006

Søvnløs i Stavanger

Jeg ligger våken, mens regnet hvisker mot ruta. Det kjennes som om bedøvelsen går ut midt under en hjerneoperasjon. Først: en indre uro, så: ørhet, kjemper i mot til jeg innser at jeg har våknet. Det gjør vondt. Mens minuttene snegler seg avgårde tenker jeg på hva som helst som kan føre meg inn i tåkelandet igjen. Som for eksempel aktuelle temaer til bloggen, bare for å oppdage at dette er en aldeles feilslått strategi.

Jeg er pinlig klar over at bloggen min inneholder en rekke uvesenligheter. Etter å ha lest noen vg-blogger mener jeg imidlertid at jeg holder en relativt saklig og høy standard. En PCnerdblogger har skrevet tre poster i ren forbannelse over at folk flest tror at landeplagen "Boten Anna" handler om en båt. Jeg skjønner nå at teksten handler om en adminstrator på en chatteside, og at hun passer på så chatten går fint for seg og sånnt. Slikt lager altså enkelte sanger om - og jeg tenker "Herre gud - se til å skjerpe dere da, folkens! Hvem bryr seg!?" Og her er vi ved sakens kjerne - for det er jo faktisk en del mennesker som bryr seg om dette! Er de interessert i våpenhvilen mellom Israel og Hizbollah? Neeeeeeei. Aidsproblematikken i Afrika? Neeeeeeeei. Hvem som skal etterfølge Fidel Castro når han omsider legger inn årene? Neppe. De er interesserte i at massene tror at Boten Anna er en båt. De sitter der med colaflaskene sine og knotter på tastaturet så fråden står ut alle kroppsåpninger. De skriver lol (laughing out loud) Brb (be right back) og andre forkortelser som umulig kan spare dem mer enn 3-4 sekunder. Og hva bruker de denne tiden på? Nemlig - skrive enda mer åndssvakt på chatten. Jeg har tatt meg den frihet å lage noen forkortelser som kan spare dem enda litt mer tid. Dersom noen av mine nye lesere er i målgruppa: bare forsyn dere, dere kan bruke forkortelsene helt vederlagsfritt!

Altså:
SMP
(Squeeeeezing my pimples)
GTTDTTMB
(gone to the dentist to tighten my braces)
MWPOMBFM
(masturbating watching pictures of my best friends mom)

5 Comments:

Blogger Rållserau said...

Hahaha! Jeg innbiller meg at de som sitter fora en datamaskin hele dagen, og har hele sitt sosiale nettverk der, vanligvis er noen litt stusselige tapere på de "kule" ungdommene sine arenaer. Så det med forkortelser er vel deres måte å tøffe seg på.

ons. aug. 16, 10:35:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Da jeg leste kommentaren min slo det meg at mennesker som står opp midt på natta for å blogge er minst like stusslige!

ons. aug. 16, 04:58:00 p.m. 2006  
Blogger paaskeharen said...

niemsja, det er stusslig å disse de stusslige. Spark oppover heller. Eller bortover. Eller noe.

ons. aug. 16, 05:35:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Jeg sparker den veien høna går.

ons. aug. 16, 06:16:00 p.m. 2006  
Blogger Asfaltcowboyen said...

Du er flink.....
Lese det som står altså..

ons. aug. 16, 10:33:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home