søndag, august 13, 2006

About this and that


Jeg er tilbake fra bølgene på Bore. Stiv og støl som satan, men ved relativt godt mot. Så langt tyder mye på at surfing passer bedre for unge spreke mennesker enn for tretti år gamle bleikfeite festrøykere. For de som betviler dette vil jeg anbefale å kjøpe morgendagens Jærbladet, der undertegnede sansynligvis er avbildet i våtdrakt. Etter 4 døgn i vekselvis saltvann og vemmelig campinghytte ved siden av fellesdassen gledet jeg meg til å komme hjem til min egen sofa, min egen seng og mitt eget fjernsyn. Hva møtte meg da jeg rigget meg til med fjernkontrollen i høyrehånda og chipsposen rundt den venstre? Bislett games! Det er meg ett av livets største mysterier hvorfor mennesker vil bruke dagene sine utelukkende på å løpe i ring, eller hoppe over en pinne. Bislett games er like lite underholdende i 2006 som en idrettsdag på Hjelmeland Ungdomsskule i 1990. Jeg kjenner jeg blir litt provosert over at små uskyldige barn skal hjernevaskes til å tro at idrett er kjekt eller sundt, eller begge deler. Idrett gjør vondt! Man ser teit ut i det man begår idrett! Man blir syk av idrett og dør lenge før tiden. Min kjære frisør Didrik påstår at jødene har innfiltrert alle maktmiljøer og styrer hele verden, selv tror jeg det er idrettsfanatikerne som sitter ved makta. Hvorfor springer norske barn ellers 60-meteren i bunad og kinasko på 17. mai?! Hva med å sette fram instrumenter til ungene i stedet for å ha fotballbinger ved hver eneste skole? Selv har jeg vært sterk og stått i mot presset, men jeg kjenner jo folk som jogger regelmessig og selv tror at de liker det. Så galt kan det gå.

1 Comments:

Blogger Rållserau said...

Så sant! Femtitallets "gutta-på-skauen-mentalitet" har gjennomsyret den norske folkesjela så grundig at vi må slite med det hele livet: "I dag er det så fint vær, da BURDE jeg jo egentlig være ute". For eksempel.

man. aug. 14, 01:17:00 a.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home