mandag, juli 31, 2006

Reproduksjon

Ettersom jeg har rundet de 30 blir jeg til stadighet minnet om at det er på tide å reprodusere seg selv. Det er tydeligvis helt legitimt for hvem det skulle være å stikke nesa si borti dette. Jeg skjønner at sædceller og egg blir daffere med åra, og at nattevåk er verre når du er 42 enn når du er 22. Jeg mistenker likevel at det vannvittige fokuset på beibiproduksjon i min alder først og fremst handler om at jeg er i ferd med å bli klokere. Når man blir klokere begynner man å lure på hvorfor i all verden man skal reprodusere seg selv. Man rister litt i slektstreet og konkluderer med at det kanskje ikke er meningen at de forkvaklete genene man har slitt med selv skal spres videre. Dersom alle andre hadde vært like gamle og kloke som meg før de lot seg befrukte er det slett ikke sikkert at folk hadde laget barn lenger, og så hadde vi ikke hatt noen til å ta vare på oss når vi blir gamle. Naggerne er rett og slett redde for at de ikke skal få dusje mer enn hver 14. dag på gamlehjemmet! Jækla egoistisk, spør du meg.

Da jeg så videosnutten over slo det meg at det kanskje kunne bli riktig underholdende å få barn likevel!

3 Comments:

Blogger Rållserau said...

Å få barn er vel ikke noe fornuftsprosjekt, kanskje. Mer følelsesmessig. Jeg synes du og Fredriksen skal få en beibi. Den blir garantert intelligent og morsom og munnrapp. Herlig!

tir. aug. 01, 10:40:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Jeg vil ikke ha en morsom og intelligent og munnrapp beibi. Jeg vil ha en beibi som bare vil sitte på fanget og lese bøker. GJerne en fåmælt en. Akkurat som om det kommer til å skje.

tir. aug. 01, 01:32:00 p.m. 2006  
Blogger paaskeharen said...

ikke hvis det er din beibi, nei...

tir. aug. 01, 02:11:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home