tirsdag, august 01, 2006

LIVET ER DEIIIIILIG!

I dag blir det blogging på Rållserau-vis, gladblogging! Rållserau er et unikt menneske. Et blomsterbarn, som har masse følelser i brystet og masse tanker i hodet. Rållserauå ler og gråter, og bryr seg virkelig om hvordan andre har det. Hun sier ting som: eg fårstår kje koffår fålk såm e glae i kvarandrø ska var så frekkø åg dommø med kvarandrø! Det burde vært flere Rållserauer i verden, vi har alle noe å lære av Rållserau!

Jeg er så glad at det sprenger i magen. Jeg sitter her og kjenner på at jeg gleder meg! Det er så deilig! Litt som å være forelska. Og å blogge om det er som å skrive i dagboka di om han du er forelska i første gang. Du får frysninger av å skrive navnet hans, og du gjentar deg selv fordi du liksom ikke blir ferdig, selv om du har skrevet alt som egentlig er å skrive. Svigermor er sånn at hun gleder seg over/til alle mulige ting. Hun gleder seg over å stelle i hagen. Hun gleder seg til middag. Hun gleder seg til å ta seg en sigg. Jeg har verdens kuleste svigermor, og har mange ganger misunt henne evnen til å glede seg.

Men nå er det altså jeg som gleder meg. Jeg gleder meg til å dra på Surfecamp på Bore-stranda neste helg. Selv om det er en jobbting og jeg skal ha ungdommer med. Selv om jeg kanskje ikke klarer å stå på fjøla en eneste gang. Selv om linsene kanskje faller ut og jeg ikke ser en dritt. Selv om det kanskje blir vindstille og pøsende regn. Hurra! Jeg gleder meg til å ligge i vannet og tenke at "Shit - nå surfer jeg" og høre på alle lydene, være helt konsentrert om det jeg skal gjøre. Og jeg gleder meg på tross av at folk sikkert syns det er dødsteit å dra på surfekurs/leir med bare damer. Kick ass!!! Hvis jeg får låne Sturlas skateboard skal jeg på skatekurs og!

Andre ting jeg gleder meg over:
* at jeg har dritflinke kollegaer som kommer til å bli et kjempeteam til høsten
* at Hildur sa at jeg er flink teamleder i dag
* at Fredriksen vasker badet akkurat NÅ
* at hårføneren jeg kjøpte i dag var nedsatt fra 499 til 299
* at jeg kjøpte en dritfet kjole på Fretex for 98 kr, mens hengerumpene på Harry Camping sto og var sure og intelektuelle bak stativene med overpriset vintage.
* at jeg skal i bryllup på Dønna i helga, sammen med gode venner

7 Comments:

Blogger Rållserau said...

Hjeeeelp!

tir. aug. 01, 08:28:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hva da?

tir. aug. 01, 08:35:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

I tilfelle du ble brydd av skrytet innledningsvis har jeg nå fjernet det. I tilfelle du trodde det var ironi på du ta en antiparanoiapille. I tilfelle du er redd jeg skal slutte å drikke - ingen fare, dèt var ironi!

tir. aug. 01, 08:55:00 p.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Tusen takk for alt skrytet! Jeg ble faktisk litt skuffa da du hadde tatt det vekk, men ingen gode ting varer evig, hehe! Du er snill, Marihøna.

tir. aug. 01, 11:23:00 p.m. 2006  
Blogger paaskeharen said...

INGENTING er kjekt uten alkohol.
Urutinert.

ons. aug. 02, 07:00:00 a.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Så der - hyllesten til Rållserau er tilbake! Og alkoholkommentaren er borte! Så ser dere hvilket selvstendig menneske jeg er...

ons. aug. 02, 09:19:00 a.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Så kjekt at det er folk som tror jeg er snill, og så er det bare fordi jeg har litt sånn mongofjes!

tor. aug. 03, 08:30:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home