mandag, april 16, 2007

Ekstremsport


Jeg blir så jækla irritert over alle eplekjekkasene som skal klatre høyest, padle lengst, dykke dypest og jeg vet ikke hva. For å overvinne seg selv, som de sier. Og til tross for dette noble motivet må resten av befolkningen plages med påfølgende dokumentarserier. I Nansen og Amundsens tid hadde man i alle fall skamvett nok til å legge avsted uten å kommunisere med omverdenen, få ettersendt mat eller abonnere på luftambulansen. Man åt hverandre, eller hundene sine, og kappet av fingre og tær med brødkniven når situasjonen påkrevde det. Så kom man enten hjem, eller man kom aldri hjem, og ferdig med det. Jeg orker ikke et eneste bragd-program til før noen hogger av seg armer og bein og åler seg til sydpolen ene og alene ved hjelp av tenna.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

TAKK!!!! JEG ER SÅ ENIG!!! Haha, en gang jeg var i et bryllup slengte jeg en kommentar om han Jørge Kausland som drev og gikk og klatret rundt i fjellet eller en pol eller noe. Og da ble en som sto der dritsur og sa "Måkke disse Jørge - han er kompis av pappa". Bekrefter mine mistanker om at sportsfanatikere og deres tilhengere er gørr kjedelige allværsjakke-folk uten humor.

tor. apr. 19, 04:07:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home