tirsdag, mai 01, 2007

1. mai


Godt folk - grattulerer med dagen!

Er du en av dem som sparer 4500 kr i året på å ikke være organisert? Kanskje du syter og klager og sier "fagforeninga gjør ikke en dritt for meg ænywei", og når jeg spør om du har møtt opp på et eneste medlemsmøte blir du bare enda surere? Flotte greier - klag på dem som bruker fritida si for å kjempe for noe de trur på, si at de er talentløse og ikke får gjennomslag. Ikke er synlige nok i media. Det er dine rettigheter de kjemper for. Og det er jeg som betaler for oss begge. Så da er vel alt som det burde være? Håper du koser deg på fridagen.

6 Comments:

Blogger Rållserau said...

Hva er en fagforening?

tir. mai 01, 07:59:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Fridag??

ons. mai 02, 03:20:00 a.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Driver du forresten med sånn facebook greier?

ons. mai 02, 03:22:00 a.m. 2007  
Blogger paaskeharen said...

I min tid som fagorganisert betalte jeg 750 i måneden i kontingent. (Noen ganger mer når jeg hadde jobbet mye overtid) Det utgjør ca 10 000 i året- på ti år betalte jeg altså 100 000 til en 'bevegelse' som strengt tatt bruker mer energi på å finne ut hvordan de kan hindre øst-europeere i å 'ta jobba våres' enn på å kjempe for et inkluderende arbeidsliv. Screw 'em.

tor. mai 03, 07:28:00 a.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Det er organisasjonsFRIHET i landt ikke plikt! Jeg er med i LSF, og stolt av det!
¨Lønns surfernes friforbund!
So fuck u!

fre. mai 04, 06:46:00 a.m. 2007  
Blogger paaskeharen said...

Plutselig fikk jeg lyst til å organisere meg igjen.

fre. mai 04, 06:58:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home