lørdag, desember 16, 2006

Democrazy

Noen ganger er det helt umulig for meg å komme på noe å blogge om. Andre ganger er det tema som er så soleklare at de nesten byr meg litt i mot å skrive om. Dagens tema er av sistnevnte art. Det gjelder FRP, og nermere bestemt å drikke alkohol før man taler fra landets viktigste talerstol. Carl I Hagen - mannen som for et halvt år siden gikk inn for å forby dongriklær på stortinget- nektet å kommentere saken til TV2 - men JEG kommenterer gjerne!

Nå har det seg slik at ansatte hos oss i Skavanker kommune ikke har lov til å være beruset på jobb. Slumper de til å være det likevel får de først en advarsel, før de får sparken dersom det gjentar seg. De fleste av de 7 000 ansatte i kommunen er til en hver tid edru på jobb, men det vil være naivt å påstå at det aldri har forekommet at en kommuneansatt har vært berusa på jobb. Jeg tipper at det finns andre bedrifter der rusing i arbeidstiden er enda mer utbredt. Da jeg gikk på videregående hadde vi en lærer som var svingstang rett som det er, han var like fullt en god lærer. I stedet for å himle med øynene når vi snakker om Sandberg skal vi kanskje være glade for at FRP gjør sitt for å speile befolkningen? Skattesnytere, heimebrennere, trygdemisbrukere, fetisjister av ulik art - de folkevalgte skal også ivareta disse gruppenes interesser.
Storsjarmøren Søviknes fra Os fikk en smekk fordi han tafset på en 16 år gammel jente, og alle trodde det handlet om en kåt gift frper som så sitt snitt til å få seg en omgang i høyet med en småjente. INGEN forsto at Søviknes slo et slag for demokratiet - for at alle velgere som sikler på smårips skal føle seg representert i politikkens høyborg! Hvorfor må folk alltid være så fordomsfulle?! Stem FRP - for mer action og fleire løgnasar inn på tinget!

2 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Det er morosamt å tenkje på at Framstegspartiet ville at Noreg skulle selge oljekjeldene i nordsjøen til utlandet- for 'det kunne uansett ikkje dreia seg om store mengder'. Det er sjeldan at Frøken Formann 'Spend it all' Bittersweet Jensen drar fram denne genistreken i den politiske debatten. 'Send dei kriminelle svartingane til Svalbard' er endå ein parole som har blitt merkbart tona ned dei siste åra. Men innerst inne meiner dei det fortsatt. Nasse Hagen og co.

ons. des. 20, 02:08:00 p.m. 2006  
Blogger ET said...

Jeg har fått med meg et og annet FRP-stunt som fast nyhetsoppsøker de siste åra, og jammen tror jeg ikke du har rett i det du sier. FRP representer det norske folk alldeles glimrende ved hjelp av handlekraftige, om enn tidvis berusede menn og kvinner. Og at de bedriver utukt i ny og ne.. ja, hvem gjør vel ikke det?
Nei, jeg skal forsøke å bli mer folkelig... og jeg skal jammen forsøke å drekka mer på jobb også.. da kommer man seg fram i verda!

fre. des. 22, 04:01:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home