tirsdag, november 14, 2006

Feil kvinne på feil sted


Det er ingen nyhet at det fins råtne epler i alle bransjer. En alkoholisert lege her, en følelsesløs psykolog der, bønder som ikke er opptatt av dyr og økonomer som er mer opptatt av sin private økonomi enn bedriftens. Jeg syns imidlertid det er en bransje som utmerker seg negativt - og det er kjendisbransjen.

Tilsynelatende er det kun en liten andel av aktørene i kjendisbransjen som liker å være kjendiser. Klagene går ikke så mye på å bli invitert på kule fester, eller få designerklær billig, men heller på at beundrere og journalister tar kontakt. Her må det være snakk om uhyggelig dårlig studierådgivning, hvordan kan en ellers tenke seg at en skal stå på en scene hver kveld, ha personlige samtaler med Se og Hør, eller få låtene sine spilt på P3 og SAMTIDIG være helt ukjent for folk flest? Disse menneskene er jo null verdt uten oppmerksomhet fra andre! Hvis du ikke har lyst til å rote rundt nedi hjernene til folk blir du ikke hjernekirurg.

Selv er jeg spekket med selvtilit. Jeg hadde vært en fantastisk kjendis. Jeg elsker å snakke om meg selv. Jeg elsker å snakke med andre mennesker, og gjerne folk jeg ikke kjenner fra før. Jeg lyver gjerne for å lage en god historie (eller spinne myter rundt meg selv og andre). Jeg liker å feste. Jeg liker å bruke penger. Jeg er smart og veltalende, og har i motsetning til en del andre noe å si. Jeg er skapt til å være kronprinsesse og/eller dansebandsangerinne, for jeg er særdeles god til å sjarmere eldre mennesker. Dersom media hadde kommentert ubehagelige ting, som feks at jeg ikke kommer opp i str 38 ville jeg svart: "Flere enn noen sinne er overvektige, og jeg gjør mitt for at den vanlige kvinnen i gata skal føle seg representert av meg." Dritlett!

Dersom du har havnet i en slik situasjon at mange er nysjerrige på deg og ditt, og pressen av den grunn vil gjøre ALT for å selge aviser på din bekostning: bør ikke det da få noen konsekvenser for hvordan du fører livet ditt? Er det lurt å samle på sexvideoer av deg selv og din kjære? Er det lurt å ha sigarsex med sekretæren din? Kjøre i fylla? Snorte kola på nachspiel mens kjæresten din setter jomfruskuddet på en tenåring? Selvsagt ikke. Så la være da, for helvete, og slutt å syt!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Godt sagt! Personlig er jeg helt overbevist om at kjendiser som syter over FOR mye oppmerksomhet, egentlig bare gjør det for å få enda mer oppmerksomhet. Et slags halvpottes forsøk på falsk beskjedenhet!

ons. nov. 15, 07:35:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Först vill jag säga att det finns ingen blogg på nätet som gång på gång publicerar så träffsäkra skildringar som intresserar mig så mycket som just denna blogg! Man blir inspirerad till kommentarer varje gång, på grund av kombinationen av sarkasm, humor och sanning. Nu till dagens ämne.

För de som är kända, verkar all publicitet vara bra publicitet. Det är bättre att köra rattfull än att skänka pengar till välgörenhet. Det är bättre att ha suttit i fängelse än att ha jobbat som volontär.

Men man kan ju fråga sig varför? Jo det är för att vi som vill läsa, se och höra om kändisarna har bestämt oss för att det är den typen av rubriker som lockar oss att se på olika tv-program eller köpa olika tidningar.

Ingen visste vem modellen Jordan var innan hon började missköta sig. Nu lanserar hon en jättekollektion med eget underklädesmärke.

Väldigt få visste vem 2pac var, sedan blev han dödsskjuten och plötsligt spelades han överallt.

Man kan tycka att detta är synd, men trots allt är det de saker som vi väljer att läsa om, som påverkar.

Du har helt rätt i att en person med bra självinsikt och självförtroende förmodligen hade hanterat det helt annorlunda. Det är personer som är osäkra och saknar uppmärksamhet som i störst grad drömmer om att bli kändisar.

ons. nov. 15, 06:13:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

KJære Lindahl - jeg skal ikke late som om jeg ikke lar meg smigre av ros - det gjør jeg - og du er derfor utnevnt til verdens beste blogg-komentator! Tatatatattataaaa! Det slo meg plutselig at jeg heller vil at kjendisene skal gjøre teite ting, enn at de ikke skal gjøre noe i det hele. Av alle kjendiser liker jeg best de rareste. Som feks Ari Behn, han er fantastisk! Og til Anonymous - tør jeg gjette at det er min kjære fredriksen som har vært på besøk!? I så fall - du er digg!

ons. nov. 15, 06:26:00 p.m. 2006  
Blogger Berenike said...

Verkar ju onekligen lite korkat att ge sig på något om man inte är beredd att ta konsekvenserna! Kul text att läsa förövrigt!

ons. nov. 15, 09:12:00 p.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Aiaiai, på dette punktet hadde jeg hatt en del ting å si, men jeg tror jeg skal la være...

fre. nov. 17, 10:48:00 a.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home