søndag, desember 31, 2006

Nyttårsforsett for 2007


Jeg blir irritert når folk sier at de ikke angrer på noe av det de har gjort i livet. Det er respektløst overfor de som har blitt såret av vedkommendes gjerninger. Selv angrer jeg på at jeg kalt min (den gang) gode venninne Sille for en f***e i 1996 i resepsjonen på Larssens hotell (omgjort til studentbolig) der vi begge bodde. F***e er et av de styggeste ordene jeg vet om, og som om det ikke er ille nok sa jeg det bare for å tøffe meg for en gutt jeg likte. Jeg har leita etter Sille på internett mange ganger etterpå, men jeg har ikke funnet henne. Jeg har lyst til å be om unnskyldning. Jeg angrer også på at jeg mobbet en jente som (ikke) heter Berit på ungdomsskolen. Det var i og for seg ikke noe i veien med henne, bare at jeg selv var spiss og rask på avtrekkeren mens hun ikke var så kjapp verbalt. Jeg kalte henne ku. Selv var jeg heller ikke noen übercool fjortis, og det var ikke alltid komplementer som ble slengt etter meg heller. Det tok meg mange mange år å forstå at jeg mobbet henne, og at jeg var verst. Jeg vet hvor jeg skulle sendt brevet dersom jeg skulle bedt om unnskyldning, men jeg tør ikke. Jeg bare later som om det ikke har skjedd. Kanskje er det hyklersk å sitte her og angre på ting jeg gjorde tidlig på 90-tallet, kanskje burde jeg bekjenne noen synder som er litt mer up to date? Vel, enten har jeg ikke syndet så veldig grovt i det siste, ellers så er det bare det at jeg behøver 10 år på å innse min egne feil. I så fall: se fram til ny blogpost i 2016. Det er selvsagt også en sjans for at jeg bare ikke husker feil jeg har gjort de siste årene. Hukommelsen min er grovt dysfunksjonell. Mye mulig at vi snakker demens her.

Grunnen til at jeg drar fram historier som dette nå er selvfølgelig at det er på tide å lage fosetter for det nye året. Dersom jeg hadde lært av mine egne feil ville kanskje nyttårsforsettet mitt blitt -ikke være morsom på andres bekostning. Men hva skulle jeg da brukt tiden til? Her er mine nyttårsforsetter fo 2007:

1. Arrangere minst ett cocktailparty
2. Invitere venner hjem på kaffe eller middag minimum en gang i måneden
3. Være mer sammen med Kostas og Alvis (tantebarn)
4. Omprioritere - Fredriksen skal prioriteres høyest, så venner og familie og dertter jobben. (Altså omvendt av hvordan det har vært til nå)
5. Se mindre tv
6. Lese mer
7. Begynne å Mastergraden
8. Bli flinkere til å si nei til ting jeg ikke har lyst til
9. Gå i teater
10. Gå lange turer og bli sylslank og fin

Godt nyttår alle sammen!

3 Comments:

Blogger Rållserau said...

GODT NYTTÅR, SNUPPA!

man. jan. 01, 11:38:00 p.m. 2007  
Anonymous Anonym said...

Helløu, jeg er kanskje berit?! Neiforresten, det var ikke ungdomsskolen jeg gikk med deg... Husker du Tommy & Tigern? Godt nyttår til deg i alle fall! :-)

man. jan. 15, 09:37:00 p.m. 2007  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Hei Billeba! Jeg var da ikke slem med deg!? Dersom du leser dette kan jeg fortelle deg at jeg nå studerer sammen med Lillian fra "vår" klasse. Godt nyttår du og!

lør. feb. 10, 07:07:00 p.m. 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home