søndag, desember 24, 2006

Årsberetning

Jeg har latt meg inspirere av Berenike og kjenner at tiden er inne for å skrive en årsberetning om Frk Frekkesens gjørner og ladner i 2006.

Avrusning - har foreløpig ikke vært på avrusning, men etter en del fyll og fanteri den siste måneden ser jeg at dette absolutt kan komme på tale neste år.
Blogging - skrev min første bloggpost i juni, og her sitter jeg fremdeles
Canazei - mitt vinterparadis i Italia - opplevde forferdelig ulykke der i mars som jeg aldri kommer til å glemme, og som minte meg på hvor skjørt livet er, og at man må leve det hver dag. (Til tross for dette prioriterer jeg ofte meningsløse aktiviteter som jobb og sløving framfor det som er viktig for meg)
Donasjon - donerte bort en nyre i mars
Eplekjekk - ja, jeg er eplekjekk. Noe galt med det kanskje?
Frieri! Visst Fanken! (En annen kandidat på F var fotball-vm)
Godis - har spist så hekkans mye snop i år at du vil ikke tro det!
Hege - en av mine yndlingskollegaer gjennom 6 år valgte å pakke stresskofferten og dra videre til nye eventyr på østlandet
Ipod - Hva skulle jeg gjort uten den? Jeg simpelthen elsker Ipoden min!
Jordbær og lime-drikk fra Brämhults - verdens deiligste drikk. Må ha det - bare må ha det
Kostas og Alvis: fantastiske tantebarn!
Løvekvinnen - Fosnes Hansen har gitt ut ny deilig bok!
Mobiltelefoner - tre stykker har jeg hatt i 2006, bare fordi jeg ikke klarer å passe på tingende mine! Og nå skal jeg pikede kjøpe meg en ny!
Nupper - hvem har oppfunnet nuppene? Det skulle vært skuddpremie på den jævla gjøken!
Obligatorisk - jeg er for obligatorisk husmorskole, gjerne slik alle gutter må avtjene verneplikt.
Pilgrimsreise - måtte avlyse Palestinaturen pga bomber og granater - men var nå i Portugal i sommer, og det var fint
Quo Vadis - Hva skjera Baghera? Ikke en dritt, Brad Pitt. Ikkeno Balloo, Ingentin Tingeling,
Rosenborg - landets beste fotball-lag vant eliteserien igjen!
Sommerfest hos Påskeharen - skulle vært (og var for alle andre enn meg) årets begivenhet, men ble ødlagt av matforgiftning og påfølgende oppkastrier
Tonis - annen kjær kollega som har forlatt meg
Usannt - det med nyren var bare tull og tøys, men alt ved D gikk det opp for meg hvor jækla mainstream dette året har vært
Vinterferie i Kitxbûhl - januar 2006 - svigers spanderte!
Wedding-planner - skulle gitt mye for å ha en slik.
Xboks - ønsker meg xboks til jul i år også, men noe sier meg at jeg ikke får en. Depp depp.
Zulu - Pippis pappa er ikke lenger en negerkonge, for mørkhudede kan føle seg tråkket på av slikt. Husker ikke helt hva han er nå, afroamerikanerpresident kanskje. Og fra nå av vil jeg ha meg frabedt at noen kaller meg hvit - Hvit Arisk Protestant fra Fy-fylket, skal det være.
Ærlighet varer lengst -ordtaket som skulle brukes først i en bloggpost om ord og uttrykk som må dø. Et annet som skulle brukes - Helaren er ikkje betre enn stelaren. Alle vet at det er tull.
Ønnik - det påstås at det er UT med g-strengtruser. Hvem er det som bestemmer slikt? Til tross for at Rållserau kaller stringtrusa for djevelens høygaffel syns jeg det er det mest komfortable undertøyet.
Ånnas - først og fremst: 2006 har vært preget av alle ÅNNASANE som virrer rundt


Kjære venner og uvenner - god jul og godt nyttår!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

God jul og godt nyttår til deg også!!!!!!!!

søn. des. 24, 03:33:00 p.m. 2006  
Blogger Berenike said...

Härligt att man kan få vara en inspirationskälla ibland *s* Hoppas din ju varit bra och att du får ett gott nytt år också.

man. des. 25, 06:22:00 p.m. 2006  
Blogger ET said...

God jul tilbake til deg frk. Frekkesen. Jeg skal love i alle å fall prøve bli bloggflinkis, eller i alle fall bloggflinkere til neste år!

Var for øvrig meget imponert en periode her over nyredonasjonen din. Tenkte at det var noe jeg måtte prøve også (sikkert politisk korrekt og sånn...), men nå har jeg ombestemt meg. Tar en slurk av Livets vann i stedet jeg :)

Elinsen:-)

man. des. 25, 11:11:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Heu Elin - man skal ha en meget god grunn for å donere bort en nyre. Heldigvis har ingen spurt om å få nyre av meg ennå. Man trenger imidlertid ingen spesiell grunn for å ta en slurk av Livets vann. Skål!

tir. des. 26, 11:42:00 a.m. 2006  
Anonymous Anonym said...

Føler meg beæret over å være nevnt på bloggen din! På tross av at jeg ikke har gleden av å treffe deg daglig lenger, gjør det godt å likevel kunne følge dine meningsyttringer gjennom min favoritt blogg!

Fortsatt god jul til deg!

ons. des. 27, 04:58:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home