torsdag, juli 06, 2006

Grattis med dagen, storebror!

Når jeg møter nye mennesker og forteller hvor mange søsken jeg har tror de ofte at jeg er oppvokst i en sekt. Da jeg var liten hatet storebroren min meg så mye at han ikke klarte å spise hvis jeg var i rommet. Jeg kan tenke meg mange grunner for det, jeg hadde høy skingrende stemme, og så var det jo den litt uheldige historien om dagboka hans som dukket opp under senga mi, i tillegg var jeg lynkjapp med å videreformidle all informasjon som kunne være interessant for mor og far. Bruttern var heller ikke alltid så snill, han og søstera mi tok meg med framfor speilet og sa at jeg ikke var søstera deres, men at jeg hadde blitt funnet i ei korg i skogen, og at mor og far ikke klarte å la meg bli liggende fordi det var så trist at mine egentlige foreldre ikke ville ha meg. Jeg gråt og gråt og gråt.

Da vi ble litt eldre viste det seg at det hadde en del fordeler å ha en storebror. For eksempel syntes venninnene mine at han lignet på Magne Furuholmen og derfor ville de helst være hjemme hos oss. I tillegg hadde han noen kjekke kompiser som av og til var innom. Det var bruttern som ga meg min første sigarett, da gikk jeg i 8. klasse. Jeg fikk være med da han og en kamerat klatret opp på taket på skolen der mormor bodde, for å skyte erter på tilfeldige forbipasserende. Da vi kom til å knuse et takvindu slapp jeg imidlertid å være med til rektor for å innrømme syndene. Dessuten hadde han kule klær som jeg kunne "låne" - lyseblå Levis 502-bukse, og brun skinnjakke som ble ødelagt etter jeg hadde den på meg på utedans. Det var da The Moneroes spilte, og det regna i bøtter og spann.

Storebroren min er en av de snilleste menneskene jeg kjenner, han er ikke så flink til å si nei. Han er ærlig og har sine egne meninger, uten å være en kranglefant. Og så er han skikkelig skikkelig morsom. Grattis med dagen. Gleder meg til bursdagsfest!

Forresten - vedrørende søstera mi sitt klippestunt - hun påstår at jeg så forjævlig ut alt før hun gikk berserk med saksa, og at dette bare var en strategi for at jeg skulle få gå til frisøren. Med andre ord - søstersen bidro til at jeg fikk proffesjonell hjelp, da jeg trengte det mest. Yeah right!

4 Comments:

Blogger paaskeharen said...

Takk. Du har fått en yankeedoodle på nakken.

tor. juli 06, 01:46:00 p.m. 2006  
Blogger Frk. Frekkesen said...

Dersom man først skal ha en Yankedoodle er vel ikke På nakken det verste stedet å ha den.

tor. juli 06, 01:53:00 p.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

tor. juli 06, 01:59:00 p.m. 2006  
Blogger Rållserau said...

Jeg vil forresten få takke for en koselig hilsen på bloggen min. Jeg har ikke fått telefonen min igjen fra SAS ennå, men den skulle komme idag. Jeg vil veldig gjerne være med pa stranden når det blir sol igjen! Det er så kjekt å ligge og lese og plaske litt. Vi må uansett snakkes snart, snille Marihøna.

tor. juli 06, 02:12:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home