mandag, juli 03, 2006

Viking - Rosenborg: 1 - 3

Jeg skal ikke bruke så mye tid på å hovere over Rosenborgs maktdemonstrasjon i søndagens kamp mot Viking. Jeg var til stede på Viking stadion, og lot meg forbause over hvor puslete forsvarsspillet til hjemmelaget var. Det som forbauset meg mer var atferden til vikingdupporterne. Jeg vet at fotball er underholdning for Mannen i Gata, men jeg bor i Gata og har aldri sett Mannen oppføre seg slik noe annet sted. Det er mulig at Mannen utelukkende sitter inne i huset sitt når han ikke er på fotballkamp, men det tror jeg ikke. Min hypotese er at Mannen blir en del av noe større enn seg selv og av den grunn tillater seg å handle på instinkt - akkurat som når han fikk på den røde dressen i russetida ca våren 1985. (Dersom han i det hele tatt ble russ, kanskje den blå t-skjorta er en kompensasjon for at han aldri fikk oppleve å være russ?)

Jeg blir pinlig berørt når Mannen - med capsen bak-fram, en slitt t-skjorte og 3-dagers skjegg (dette er egentlig uvesentligheter) reiser seg opp og roper "dåmmarj**el!". Mannen i Gata gir en god F i at det sitter unger rundt ham på alle kanter. Når Viking-hor(d)ene roper hands! hver gang ballen er i hoftehøyde, og blir kjempesjokkert hvis dommeren ikke blåser er det bare komisk. Og når hordene går bananas fordi RBK bruker litt lang tid på dødball smiler jeg, vel vitende om at Viking ikke hadde vunnet kampen selv om de hadde fått et kvarter ekstra som kompensasjon. Og før min faste leser - som ikke kunne avse sesongkortet sitt selv om han ikke skulle gå selv - skriver spydige kommentarer om vinnerlaget:

1 JA, jeg vet at barteMannen er like ille som siddisMannen
2 Jeg vet at RBK nok ikke vinner serien i år, men det gjør ikke Viking heller
3 Sett over en 10årsperiode, eller 4årsperiode eller 20årsperiode er det ingen tvil om hvilket norsk fotball-lag som har fått til mest.

Kom an folkens - det er bare fotball. Det går an å elske det samtidig som man er innforsstått med at det finnes viktigere ting i verden.
Hahahahahahhahaha j***a møkkalag!!! Dere har ikke sjans i h*****te til å slå oss, håper vi får smadre de stygge trynene deres i cupsammenheng også! ROSEBORG! ROSENBORG!ROSENBORG! ROSENBORG! ROSENBORG! ROSENBORG! ROSENBORG!

1 Comments:

Blogger paaskeharen said...

1. Portugal spiller fissefodbold.

2. Italia er BERØMT for å spille fissefodbold.

3. Rosenborg? Hvem?

tir. juli 04, 01:18:00 p.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home