onsdag, juni 28, 2006

Hurra for lillebror

Jeg ville bare fortelle om en komisk drøm jeg hadde i morges - jeg og George Clooney og hun som spiller Phoebe i Friends satt og spilte brettspill. Så trakk George Clooney et sjansekort der det sto at han skulle mime ordet "Lithuania" både med munnen og med rumpa. George ble bare helt rød og rar og Phoebe og jeg lo og lo. Jeg våknet av min egen fnising.

I dag fyller lillebroren min 23 år, derfor er dette bloggnotatet til ære for ham.
Jeg husker at han var ganske sint da han var liten, han likte ikke klem eller at noen sang for han. Men han likte godt å bli lest for, så det gjorde jeg ganske ofte. Jeg hadde gledet meg veldig til å få en lillebror, men jeg ble fort lei av ham. Da han var fire og jeg elleve fikk jeg ansvaret for å passe han 4 timer hver dag for 10kroner. Jeg var overlykkelig og tenkte at det var lettjente penger - 10 dager = 100 kroner, som jeg kunne kjøpe Hubba Bubba eller Starlet for. Jeg var ikke særlig glup. Vi gikk til sjøen ørten ganger hver dag for han ville bade, men da vi kom ned til vannet turte han ikke, så var det å gå hjem igjen. Hvor var LOs sommerpatrulje da jeg trengte dem?

Ellers er det klart at jeg lurte ham en del, stjal godter i mors skap og la papiret under senga hans, for eksmpel. Det var ikke pent. Til mitt forsvar vil jeg si at han og en venninne spiste opp frimerkesamlinga mi da jeg gikk i 3. klasse, og det var jo heller ikke pent. Nå er han en hardtarbeidende voksen mann, med egen leilighet og god humor, han er 2 meter høy og jeg er glad i hver eneste centimeter! Håper du får en fin bursdag!