torsdag, juli 06, 2006

Oppdateringer fra mitt superspennende liv...

Jeg har egentlig lovet meg selv at jeg kun skal poste ett blognotat hver dag - men nå drar klokka seg opp mot midnatt, og jeg har tross alt en del viktige oppdateringer å komme med. Dessuten må vi alle bidra for å underholde Rållserau som har Salmonella i magen.

1) Valget mellom pest og kolera: tørre å si til frisøren at jeg er misfornøyd, selv om jeg oppførte meg som en hjernedød Tittenteitøs da jeg så mitt eget speilbilde hos frisøren på mandag ELLER gå rundt som en krysning mellom Barbie og Banjo-Kari i en måneds tid? (Ved nærmere ettertanke syns jeg krysningen kan være til det bedre for både Barbie og Kari.) I går sa søstersen at jeg er VELDIG FIN på håret. Det avgjorde saken, jeg dropper frisørtimen. Søstersen sa imidlertid ingenting om at det ser ut som jeg har gått ned i vekt - noe jeg fant så pass urovekkende at jeg i dag har syklet 50 minutter på ergometersykkelen min, og er ganske ømi rævva akkurat nå.

2) Om å miste ting: tidligere i uka var jeg på besøk hos min kjære venninne T på hytta hennes som ligger uti fjorden her. Da jeg var vel hjemme igjen og skulle sjekke mobilen hadde jeg fått melding av en fremmed dame som hadde funnet lommeboka mi utenfor Kiwi på Kaien. Kan ikke huske at jeg hadde lagt den der, hadde faktisk ikke merket at den var borte en gang. Hvorfor forsvinner alle mine ting, mens andre aldri aldri mister noe??? Damen ville ikke ha finnerlønn, men sa at jeg må ringe eieren hvis jeg finner noens lommebok en gang. Akkurat som om det kommer til å skje -hvis jeg finner en lommebok rapper jeg penga og hiver lommeboka i søppelet.

3) Og så blir det ikke VM-finale mellom Italia og Portugal. Jeg så Portugal-kampen sammen med min 14 år gamle niese, og finner det svært bekymringsfult at vi matcher hverandre intellektuelt. Jeg liker jo best Figo da, men støttet henne i at Ronaldo også er en flink fotballspiller. Hun kastet bare et skeivt blikk på meg og sa "Barneraner". Høyt og tydelig. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg syns at det er hun som er veslevoksen nebbnos, eller at jeg selv som er en gammel grise-dame. Uansett - Portugal fortjente ikke å vinne, men burde likevel komme til finalen ettersom de har et langt penere lag enn Frankrike. (Jeg visste forresten ikke at 85% av den franske befolkningen er mørkhudet før jeg så fotball-laget deres. ) Håper nå på gull til Italia og bronse til Portugal. Gruer meg til VM er slutt.

1 Comments:

Blogger Rållserau said...

Takk for underholdningen! Kjekk måte å begynne dagen på, før man skal til doktoren. Det er ikke sikkert jeg har salmonella, da. Det kan være noe annet med et langt, rart navn. Skal søren meg spørre hva bakterien heter når de finner det ut.

fre. juli 07, 08:47:00 a.m. 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home